۸۰ درصد پرونده‌های سیل بازگشت خورده است
کد خبر: 3828669
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

۸۰ درصد پرونده‌های سیل بازگشت خورده است

گروه اجتماعی ــ رئیس کمیته فناری اطلاعات قرارگاه بازسازی و نوسازی سیل با اشاره به این‌که پرونده‌های سیل‌زدگان به‌ هیچ‌ عنوان حذف نشده‌، گفت: از یک‌هزار و ۱۰۹ پرونده، ۸۹۵ پرونده در شهرستان پلدختر دارای نقص بودند که برای بررسی بیشتر و اصلاح به استان بازگشت داده شد.

به گزارش ایکنا از لرستان، امیر شجاعان، رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور و رئیس کمیته فناری اطلاعات قرارگاه بازسازی و نوسازی سیل، شب گذشته، 29 تیرماه‌ در نشست ستاد بازسازی و نوسازی استان لرستان، گفت: نباید به استفاده از روش‌های سنتی بسنده کرد و به همین منظور از ظرفیت‌های پژوهشگاه قضایی در بررسی پرونده‌های خسارتی استفاده شده است.

وی با اشاره به این‌که باید اطلاعات دریافتی از سیل‌زدگان را با نقشه‌های موجود کنترل و تطبیق می‌کردیم که پژوهشگاه در این راستا کمک‌های بسیاری ارائه کرده است، بیان کرد: در برخی موارد تفاوت میان پرونده‌های تشکیل شده و بررسی‌های پژوهشگاه بیش‌ از ۵۰ درصد بود و در پلدختر نیز از یک‌هزار و 109 پرونده، ۸۹۵ مورد خارج‌ از حریم شهرستان بوده که این نقص از سوی پژوهشگاه یافت شد.

شجاعان با اشاره به آسیب‌شناسی دلایل این نقصان‌ها، اظهار کرد: پرونده‌ها حذف نشده بلکه برای بررسی بیشتر و اصلاح به استان بازگشت داده شد؛ چراکه این اقدامات بعدها به‌عنوان اسناد مالی بررسی می‌شود و باید شفاف باشند.

انتهای پیام

captcha