شعار سال؛ خط مشی نظام/ حمایت از «تولید ملی» به‌ عنوان ارزش معرفی شود
کد خبر: 3827488
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

شعار سال؛ خط مشی نظام/ حمایت از «تولید ملی» به‌ عنوان ارزش معرفی شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی با تأکید بر این‌که شعار سال دغدغه رهبری و خط مشی نظام است، اظهار کرد: مسئولان برای تحقق شعار سال به همایش‌ها اکتفا نکنند.

شعار سال؛ خط مشی نظام / حمایت از تولید ملی به‌عنوان یک ارزش معرفی شودامیرعلی‌ حیدر امیری، تئوریسین و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفت‌و‌گو با ایکنا از لرستان، با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید»، نام‌گذاری سال را خط مشی نظام و دغدغه رهبری دانست و اظهار کرد: امسال نیز مقام معظم رهبری به مانند سال‌های گذشته چون احساس می‌کرد دشمن یک روز نبرد اقتصادی را آغاز می‌کند سال را با عنوان یکی‌ از زیرساخت‌های اقتصادی یعنی «رونق تولید» نام‌گذاری کرد.

وی با بیان این‌که طی این سال‌ها، شعارهای مقام معظم رهبری حول محور اقتصاد بوده است، افزود: رهبر معظم انقلاب متوجه شده بودند دشمن از راه امنیتی و نه از راه جنگ نرم نمی‌تواند نظام را در تنگنا قرار دهد.

این مفسر اقتصاد مقاومتی با بیان این‌که ویژگی خاص نظام سلطه این است که از تمام ابزارها برای از بین بردن ایران که ندای حق‌طلبی را سر می‌دهد استفاده می‌کند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از ترور اقتصادی و از بین رفتن معیشت مردم، خط فکری جامعه و دولت را به سمت تولید و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، دوری از وابستگی به کشورهای دیگر، دوری از اقتصاد تک‌محصولی خصوصاً اتکای نفت، دوری از سستی، ناتوانی و پژمردگی نیروهای خلاق و جامعه سوق داد.

امیری در ادامه حمایت از تولید داخلی بر مبنای بومی‌سازی اقتصاد را از اهداف شعار سال برشمرد و ادامه داد: حمایت از تولید ملی به‌عنوان یک ارزش ملی در جامعه معرفی شود.

بانک‌ها یاور تولید باشند

این مدرس اقتصاد مقاومتی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را مطرح و امر به تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی دادند، اضافه کرد: متأسفانه تفکر لیبرالی حاکم و نفوذی‌های خودباخته بخشی از دستورات رهبری را در حد شعار نگه داشته و فقط به سربرگ‌نویسی نامه‌های اداری اکتفا می‌کنند و یا همایش‌های بدون نتیجه‌ای را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان این‌که رهبری اعتقاد به بهره‌گیری از توان جوانان و تلاش و کار انقلابی دارد، افزود: اگر بیانات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی اجرایی و عملیاتی می‌شد امروز نه تنها تحریم‌ها تهدیدی برای نظام نمی‌شد بلکه فرصتی در جهت بازیابی توان نیروهای انقلابی و تکیه بر منابع داخلی می‌گردید.

امیری با ذکر این مطلب که امروز راه برون‌رفت از تهدید اقتصادی تکیه به توان داخل و عملیاتی کردن شعار رونق تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی است، بیان کرد: اگر اقتصاد مقاومتی با ضمائم آن به‌صورت علمی و براساس نیاز روز جامعه و با استفاده از نیروهای انقلابی تحقق پیدا کند اثر تحریم‌ها ناچیز و به زیر صفر می‌رسد.

این تئوریسین و تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان این‌که تفکر لیبرالی حاکم چشم به‌دست اقتصاد ماتریالیستی دارد، اضافه کرد: غرب‌گرایان غرب‌زده تفکرات حاکم بر وال‌استریت را به اتکا و اعتماد به جوانان داخل ترجیح می‌دهند.

این مفسر بیانیه گام دوم انقلاب با بیان این‌که ‌در سال رونق تولید لازم است کالای قاچاق به صفر برسد، اضافه کرد: بانک‌ها به‌عنوان یاور تولید باشند و منابع بانکی و سرمایه صندوق توسعه ملی در اختیار متخصصان متعهد قرار گیرد نه به مانند دلار ۴۲۰۰ تومانی که در دست رانت‌خواران قرار می‌گیرد که نه تنها کالایی وارد نکردند بلکه معیشت مردم را در تنگنا قرار دهند دادند.


انتهای پیام

captcha