حضور ۵ هزار روحانی در مناطق سیل‌زده لرستان
کد خبر: 3826929
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

حضور ۵ هزار روحانی در مناطق سیل‌زده لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با اشاره به حضور بیش‌ از پنج هزار روحانی در مناطق سیل‌زده برای امدادرسانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، افزود: در این زمینه توزیع بیش‌از پنج هزار بسته فرهنگی در مناطق سیل‌زده استان را داشتیم.

حضور 5 هزار روحانی در مناطق سیل‌زده لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان لرستان، شنبه، بیست و دوم تیرماه، در همایش توزیع کالاهای اساسی در قالب طرح «مهرانه» برای سیل‌‎زدگان لرستان، با اشاره به این‌که برگزاری جلسه مدیریت بحران برای آمادگی و برنامه‌ریزی پیشگیری از وقوع سیلاب در لرستان باعث شد که کمترین تلفات را در این زمینه داشته باشیم، گفت: تشکیل جلسه مدیریت بحران در دورود و پیش‌بینی اماکن امن برای اسکان اضطراری، شارژ انبارهای امدادی شهرستان، آماده‌باش تیم‌های عملیاتی، تیم‌های واکنش سریع و… موجب کاهش تلفات شد.

وی با بیان این‌که در حین حادثه سیلاب و مقابله با سیل نیز کارهای خوبی در استان صورت گرفت، بیان کرد: اختصاص یک‌هزار و ۱۱۸ چادر در مرحله اولیه برای اسکان، هماهنگی با مدیران‌ عامل جمعیت هلال‌احمر استان‌ها، برنامه‌ریزی و تقسیم سورتی پروازها، حضور ۱۴ فروند بالگرد در مناطق سیل‌زده، امدادرسانی به یک‌هزار و ۱۷۳ روستا و… ازجمله اقدامات صورت گرفته بود.

رضایی با اشاره به حضور تیم‌های عملیاتی یازده استان کشور در مناطق سیل‌زده لرستان، بیان کرد: کمک برای تخلیه آب در مناطق روستایی و شهری که نیاز به امدادرسانی داشتند از دیگر اقدامات صورت گرفته تیم‌های امدادی در مناطق سیل‌زده بود.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با اشاره به حضور بیش‌از پنج هزار روحانی در مناطق سیل‌زده برای امدادرسانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و… افزود: در این زمینه توزیع بیش‌از پنج هزار بسته فرهنگی در مناطق سیل‌زده استان را داشتیم.

وی با اشاره به توزیع ۱۴ هزار و ۵۴۸ چادر در مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: بیش‌از ۷۴ هزار بسته غذایی نیز در بین سیل‌زدگان استان توزیع شد.
رضایی با اشاره به اعزام چهار هزار و ۱۹۱ نفر از جوانان عضو جمعیت هلال‌احمر لرستان به مناطق سیل‌زده، تصریح کرد: این جوانان در قالب ۷۶۶ تیم حمایت روانی به مناطق سیل‌زده استان اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان با اشاره به همکاری جوانان عضو هلال‌احمر ۱۳ استان کشور در لرستان، گفت: همچنین جمع‌آوری دفترچه‌ها، توزیع بسته‌های غذایی یک ماهه، اعزام تیم‌های حمایت روانی و تیم‌های سحر، اعزام تیم‌های درمانی، شناسایی خانوارهای آسیب‌دیده، تشکیل کمیته‌های رفع نقاط ضعف، بازیابی انبارها و… ازجمله اقدامات انجام شده بعداز حادثه سیلاب در استان بوده است.

انتهای پیام

captcha