شناسایی ۵۰۰ کودک کار در لرستان
کد خبر: 3826875
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

شناسایی ۵۰۰ کودک کار در لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این‌که با آسیب اجتماعی نمی‌توان به شکل قهری برخورد کرد، گفت: در حال حاضر ۵۰۰ کودک کار در لرستان شناسایی شدند.

به گزارش ایکنا از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی لرستان عصر شنبه، بیست و سوم تیر‌ در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: کودکان کار به‌ دلایل مالی و فرهنگی سر از خیابان‌ها در می‌آورند.
وی با ذکر این مطلب که با آسیب اجتماعی نمی‌توان به شکل قهری برخورد کرد، ادامه داد: در سال ۹۶ اولین مرکز کودکان و خانواده در خرم‌آباد راه‌اندازی شد.
توکلی با تأکید بر این‌که در سال ۹۷ با توجه به ضرورت کار از طریق تشکل‌های غیردولتی کودکان را شناسایی کردیم، ادامه داد: در حال حاضر ۵۰۰ کودک کار شناسایی شد و سال گذشته دو مرکز کودک و خانواده دیگر راه‌اندازی شد.
برقراری مستمری ۲۶۴ کودک کار
مدیرکل بهزیستی لرستان به برقراری مستمری ۲۶۲ کودک کار در لرستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۵۰ مادر کودک کار در دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای به شکل رایگان شرکت کردند.
وی با ذکر این مطلب که در مهرماه هزینه مهرانه به کودکان کار اهدا می‌شود، تصریح کرد: برای پُر کردن اوقات فراغت این کودکان با ورزش و جوانان قرارداد بسته شد.
۱۱ دستگاه در قبال کودکان کار وظیفه دارند
توکلی به تشکیل منظم کارگروه کودکان کار در بهزیستی لرستان اشاره کرد و یادآور شد: یازده دستگاه در قبال کودکان کار وظیفه دارند.
مدیرکل بهزیستی لرستان به ایجاد دو مرکز اوتیسم در خرم‌آباد و بروجرد گریزی زد و افزود: علاوه‌براین پایگاه‌های غربالگری اوتیسم فعال شده است.
وی با ذکر این مطلب که سازمان بهزیستی متولی درمان در جامعه نیست اما مطالبه بحث درمان معلولان پیگیری می‌شود، ادامه داد: در بودجه وسایل توان‌بخشی هم رشد چند برابری اعتبارات داشتیم.
توکلی با تأکید بر این‌که در بحث اعتیاد پیشگیری ۱۱۶ گروه اجتماع‌محور ۳۲۰ هزار نفر را آموزش دادند، ادامه داد: در بحث توانمندسازی تعداد ۶۴۸ نفر از معتادان توانمندسازی شدند کمااینکه ۳۰۸ بهبود یافته وام خوداشتغالی کردند و بیمه خویش‌فرما برای ۲۴۲ نفر از بهبود‌‌یافتگان برقرار شد‌.
راه‌اندازی واحد فرهنگی در مرکز ماده ۱۶ خرم‌آباد
مدیرکل بهزیستی لرستان ایجاد واحد فرهنگی و هنری در مرکز ماده ۱۶ را از دیگر اقدامات بهزیستی لرستان اعلام کرد و افزود: ظرفیت ۴۰۰ نفری مرکز ماده ۱۶ با همکاری بسیج در حال راه‌اندازی است این در حالی‌است که سال گذشته ۳۰ مرکز غیرمجاز شناسایی شدند.
وی با ذکر این مطلب که ۹۰ هزار متر مربع مناسب‌سازی پیاده‌روها برای معمولان انجام شده است، اضافه کرد: قانون سه درصد مطالبه قانونی اشتغال معلولان است.
توکلی در خصوص ارائه خدمات بهزیستی به سیل‌زدگان لرستان، گفت: ۱۰ هزار پک زیستی بین جامعه معلولان لرستان توزیع شد این در حالی‌است که در جریان سیل ۱۹۰ گروه مداخلات روانی به تمام مناطق سیل‌زده اعزام شد و ۱۴ هزار نفر از خدمات استفاده کردند به طوری که شش هزار و 525 نفر غربال‌گری شد و در حال حاضر آژانس اجتماعی در مناطق سیل‌زده استان فعال است.

انتهای پیام

captcha