حدیث‌نگاشت/ فضیلت قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)
کد خبر: 3826742
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳

حدیث‌نگاشت/ فضیلت قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع)

گروه چندرسانه‌ای ــ در زیارت‌نامه و صلوات خاصه امام رضا(ع) آمده است: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی عَلِیِّ بْنِ مُوسَی الرِّضَا الْمُرْتَضَی الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏، وَ حُجَّتِکَ عَلَی مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَی الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ، صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَی أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏».

به گزارش ایکنا از لرستان، شیخ طوسی از حضرت امام رضا(ع) نقل کرده است که آن حضرت فرمود: «در خراسان بقعه‌ای است و زمانی خواهد آمد که آن بقعه همواره محل رفت و آمد و مطاف فرشتگان می‌شود تا روز قیامت که در صور دمیده می‌شود و قیامت فرا می‌‏رسد». پرسیدند: ای پسر رسول خدا! این بقعه کدام بقعه است؟ فرمود: «این بقعه در سرزمین طوس است، به خدا سوگند! آن زمین باغی از باغ‌های بهشت است. هر که مرا در این بقعه زیارت کند مانند کسی است که رسول خدا را زیارت کرده است و برای او پاداش هزار حج مقبول و هزار عمره مقبول نوشته خواهد شد و من و پدرانم روز قیامت شفاعت‌کننده او خواهیم بود».

در زیارت‌نامه و صلوات خاصه این امام بزرگوار‌ آمده است: «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی عَلِیِّ بْنِ مُوسَی الرِّضَا الْمُرْتَضَی الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِ‏، وَ حُجَّتِکَ عَلَی مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَی الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ، صَلاَةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَی أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ‏؛ بارالها درود و رحمت فرست بر علی بن موسی الرضا پسندیده پیشوای پارسا و منزه، و حجت تو بر هر که روی زمین است و هر که زیر خاک بسیار راستگو و شهید، درود و رحمتی فراوان و کامل و بابرکت و متصل و پیوست و پیاپی و دنبال هم همچون بهترین رحمتی که بر یکی‌از اولیائت فرستادی».

صلوات خاصه امام رضا(ع)

captcha