برگزاری مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌ها به میزبانی ستاد آجا
کد خبر: 3825424
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
سرهنگ دوم میدانی خبر داد:

برگزاری مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌ها به میزبانی ستاد آجا

گروه مسابقات ــ رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش از برگزاری مرحله سراسری نوزدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش در شهریورماه امسال به میزبانی ستاد آجا خبر داد.

سرهنگ دوم مهدی میدانی، رئیس مرکز قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: فعالیت‌های قرآنی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امسال با قوت، اقتدار و توان مضاعف آغاز شده است و توانسته‌ایم برنامه‌ریزی‌های خوبی در بخش‌های مختلف داشته باشیم، از جمله آن می‌توان به برگزاری مرحله مقدماتی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های ارتش در همه یگان‌های نیروی زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه مرحله سراسری مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل، شهریورماه به میزبانی ستاد آجا برگزار می‌شود، ادامه داد: سی‌و‌نهمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه نیز از مهرماه در مرحله منطقه‌ای و مقدماتی آغاز و مرحله نهایی آن در آبان‌ و آذرماه انجام می‌شود و دی‌ماه نیز مرحله نهایی آن به میزبانی پدافند هوایی برگزار می‌شود.
میدانی افزود: مسابقات قرآن نیروهای مسلح در بخش همسران و فرزندان به میزبانی وزارت دفاع طی بازه زمانی 29 تا 31 تیرماه، همچنین بخش کارکنان پایور و وظیفه نیز اول تا سوم مردادماه به میزبانی نیروی انتظامی برپا خواهد شد.
رئیس مرکز قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به نهمین دوره جشنواره حدیث ادامه داد: مراحل مقدماتی چاپ و تهیه منبع این جشنواره با همکاری دارالحدیث قم انجام به گونه‌ای که چندین هزار حدیث در گروه‌های مختلف و متناسب با شرکت‌کنندگان تقسیم‌بندی شده است.
وی افزود: همچنین دستورالعمل رهپویان وحی(طرح جامع حفظ قرآن)، بازنگری شد، تا دوره‌های حفظ قرآن در تمامی یگان‌ها با وقت بیشتری برگزار شود تا شاهد حضور و پرورش حافظان جدید باشیم تا به سهم خود از تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن طی بازه زمانی معین، برسیم.
میدانی با تأکید بر فعالیت ویژه در حوزه نماز، اظهار کرد: دستور‌العمل جامع پویایی مساجد را که برگرفته از طرح منزلت نماز دفتر فرماندهی مقام معظم رهبری است با توجه به سند بالادستی و تأکیدات رئیس عقیدتی ـ سیاسی ارتش در حال انجام است. دستورالعمل جامع پویایی مسجد دارای سرفصل‌هایی چون بالا بردن انگیزه برای حضور در نماز جماعت، نحوه حضور، بکارگیری از مبلغان به علم روز، ساماندهی هیئت امنای مساجد، مقتضیات نیازهایی که در ارتش نسبت به بحث نماز احساس می‌شود و ... است.
انتهای پیام

captcha