برنامه‌ریزی برای افزایش جلسات قرآنی در استان قم
کد خبر: 3825046
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
یک حافظ قرآن خواستار شد:

برنامه‌ریزی برای افزایش جلسات قرآنی در استان قم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ یک حافظ قران کریم با انتقاد از کمبود جلسات قرآنی در استان ق خواستار افزایش برگزرای چنین جلساتی به صورت عادلانه در تمامی مناطق استان شد.

جلسات قرآنی اطلاع‌رسانی عمومی نمی‌شودحوریه رفیعی، حافظ کل قرآن کریم و شرکت‌کننده چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم استان قم در رشته حفظ ده جزء در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: از چهار سالگی در  کلاس حفظ به روش اشاره شرکت کردم و از پنح سالگی حفظ قرآن کریم را آغاز کردم و 12سالگی حافظ کل قرآن کریم شدم.

وی در حاشیه برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی با بیان اینکه سال گذشته موفق به کسب رتبه اول در مسابقات قران کریم استان قم شده است افزود: رقابت شرکت‌کنندگان در مسابقات امسال بسیار سنگین بود زیرا سطح شرکت‌‍کنندگان بسیار به یکدیگر نزدیک بود اما از طرفی با توجه به مصادف شدن زمان برگزاری مسابقات با ایام امتحانات دانشگاه فرصت کافی برای مطالعه و تمرین نداشتیم و امیدواریم برای سال‌های آینده زمان برگزاری مسابقات را تغییر دهند.

رفیعی بیان کرد: بسیاری از مردم علاقه‌مند به شرکت در مسابقات و محافل قرآنی هستند اما از زمان و مکان برگزاری آن آگاهی ندارند زیرا محافل قرآنی اطلاع‌رسانی عمومی نمی‌شود و تنها اعضای جامعه قرآنی آن هم به شکلی محدود مطلع هستند.

وی گفت: در محافل قرآنی از حضور قاریان ممتاز و بین‌المللی استفاده کنند تا در جذب مخاطبان تاثیرگذار باشد و علاوه بر آن محافل قرآنی محدود به تلاوت قرآن نباشد و بین حاضرین مسابقات مختلفی برگزار شود.

این حافظ قرآن کریم اظهار کرد: برخی از جوانان تصور می‌کنند حفظ و یادگیری قرآن کریم دشوار است و در کنار این یادگیری نمی‌توانند کارهای روزمره و علایق خودشان را پیش ببرند در شرایطی که این تصور نادرستی است البته بار اصلی فکر و ذهن انسان را قرآن کریم فرا گرفته اما این امر نه تنها زندگی آن‌ها را دچار اختلال نمی‌کند بلکه تسهیل‌کننده امور زندگی است.

وی با اشاره به گسترش تعامل بین جامعه قرآنی و عموم مردم ادامه داد: جامعه قرآنی هیچ‌وقت ارتباط خود را محدود به طارافیان خود نمی‌کند و با جوانان ارتباط خوبی برقرار کرده و می‌کنند و این امر سبب تمایل جوانان به سمت قرآن کریم می‌شود.

رفیعی یادآور شد: کلاس‌های آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سطح استان قم که یک شهر مذهبی است، بسیار کاهش پیدا کرده و در دسترس همه مردم قرار ندارد و لذا لازم است این کلاس‌ها در همه مناطق و نواحی استان قم برگزار شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

یادآور می‌شود، چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله استانی ۱۱ و ۱۲ تیرماه در دارالقرآن علامه طباطبایی به ترتیب در دو بخش خواهران و برادران برگزار شد.

انتهای پیام

captcha