برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن خانواده‌های نزاجا
کد خبر: 3824844
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن خانواده‌های نزاجا

گروه مسابقات ــ مرحله مقدماتی نوزدهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل نیروی زمینی ارتش تا 25 تیرماه در هفت منطقه در حال برگزاری است.

محمدرضا کشتگر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: مرحله منطقه‌ای نوزدهمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌ها و بانوان شاغل نیروی زمینی ارتش از ابتدای تیرماه امسال با حضور نفرات منتخب در استان‌های تهران، قم و قزوین آغاز شده و آخرین رقابت‌های منطقه‌ای تا 25 تیرماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه مسابقات به مانند سال گذشته به میزبانی هفت منطقه و شهر چون تهران، قم، زنجان، اصفهان، اهواز، مشهد و بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل، قرائت تحقیق و ترتیل و مفاهیم(در دو سطح بالای فوق دیپلم و زیر فوق دیپلم) با محوریت جزء 19 قرآن کریم براساس تفسیر نمونه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی و رشته اذان برگزار می‌شود.
کشتگر بیان کرد: افزوده شدن مرحله منطقه‌ای به مسابقات بانوان شاغل و ارتقای سطح کیفی مسابقات با افزودن رشته‌های حفظ، همچنین اضافه شدن قرائت تحقیق به مقطع همسران و فرزندان دختر از ویژگی‌های این دوره از مسابقات است.
وی با تأکید بر اینکه از مهمترین ویژگی مسابقات امسال، تفکیک رشته حفظ قرآن بخش همسران از بخش فرزندان بود، ادامه داد: آخرین مرحله رقابت‌های منطقه‌ای در شهرستان بیرجند انجام می‌شود.
مسئول دارالقرآن الکریم نزاجا اضافه کرد: امسال هم به مانند سال‌های گذشته، نفرات منتخب مناطق هر کدام به اتفاق اعضای خانواده طی مرحله سراسری این مسابقات از 12 تا 17 مردادماه در جوار آستان مقدس امام رضا(ع) به رقابت می‌پردازند. علاوه بر برپایی مسابقات، کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های مختلف فرهنگی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح با رقابت نفرات منتخب ارتش، وزارت دفاع، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بیان کرد: این مسابقات در بخش بانوان شاغل و خانواده‌ها، به میزبانی وزارت دفاع، همچنین بخش کارکنان پایور و وظیفه به میزبانی نیروی انتظامی برپا خواهد شد. همچنین اردوی آمادگی برای نفرات منتخب نیروی ارتش و به منظور ارتقای سطح آمادگی در حال برپایی است.
کشتگر اضافه کرد: مسابقات قرآن نیروهای مسلح در دوازدهمین دوره ویژه کارکنان پایور و وظیفه و در سال‌های اخیردر سطح خانواده‌ها، همسران و فرزندان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha