حفظ معنویت و اخلاق از ماموریت‌های اصلی جوانان در جامعه اسلامی است
کد خبر: 3824594
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

حفظ معنویت و اخلاق از ماموریت‌های اصلی جوانان در جامعه اسلامی است

گروه سیاسی – امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه جوانان مأموریت‌های متعددی را در جامعه اسلامی ما بر عهده دارند، گفت: حفظ معنویت و اخلاق از ماموریت‌های اصلی جوانان در جامعه اسلامی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، 14 تیرماه در آیین عبادی – سیاسی نمازجمعه این هفته سنندج اظهار کرد: جوانان با حفظ روحیه انقلابی خود و با برادری و ایثار در برابر دشمنان متجاوز ایستادگی کرده و به حمایت از مستضعفان بپردازند.
وی با اشاره به اینکه جوانان مأموریت‌های متعددی را درجامعه اسلامی ما بر عهده دارند، افزود: حفظ معنویت و اخلاق از ماموریت‌های اصلی جوانان در جامعه اسلامی است.
ماموستا خدایی عنوان کرد: تلاش برای گسترش علم و پژوهش، مبارزه با فساد، تلاش برای حفظ استقلال و آزادی و دفاع از مر و بوم خود در برابر دشمنان از دیگر مأموریت‌های جوانان است.
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد جوانان اشاره و بیان کرد: هدایت کشور به سمت جامعه‌ای آرمانی و حکومتی اسلامی و بهره‎گیری از تجربه چهل ساله انقلاب در این راه از خواسته‌های مقام معظم رهبری از جوانان بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به دستورات قرآن کریم اشاره و عنوان کرد: بجا آوردن حق خانواده و اطرافیان و همچنین بجا آوردن حق فقرا و مساکین از دستورات مؤکد دین اسلام بوده است.
امام جمعه سنندج با بیان اینکه براساس دستوارت اسلام اسراف کاران برادر شیطان و یاور آدمیزاد ناپاک هستند، اعلام کرد: حرمت نزدیکان بعد از پدر و مادر باید گرفته شود چه در مواقعی که نیاز مالی دارند و چه از طریق حفظ احترام آنها باشد.
وی ادای صله رحم از توصه های مورد تأکید پیامبر(ص) دانست و اعلام کرد: براساس توصیه های پیامبر اسلام صله رحم موجب رفع درد و بلا و باعث ایجاد حرمت و سربلندی در زندگی افراد می‌شود.
امام جمعه سنندج با بیان اینکه هر کس به خدا ایمان دارد باید به همسایه احترام بگذارد و به کوچک‌تر و بزرگ‌تر آنها روی خوش نشان دهد، تاکید کرد: در دین اسلام بعد از همسایه تکریم مهمان به ویژه اگر غریب باشد، ضروری است.
انتهای پیام

captcha