طرح آموزش قرآن در خانواده با شرکت مرزبانان تایباد
کد خبر: 3823709
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

طرح آموزش قرآن در خانواده با شرکت مرزبانان تایباد

گروه شهرستان‌ها ــ فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد گفت: طرح آموزش قرآن در خانواده به‌منظور مانوس شدن افراد با آیات الهی است که تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

طرح آموزش قرآن در خانواده با حضور مرزبانان تایبادسرهنگ کاظم صمدی، فرمانده هنگ مرزی و مرزبانی درجه یک تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: طرح‌های قرآنی به‌صورت مداوم در طول سال برای خانواده‌ها، سربازان و کارکنان این فرماندهی برگزار می‌شود، اما با آغاز تعطیلات تابستان این طرح به‌صورت منسجم و یکپارچه با جدیت بیشتری اجرا می‌شود.
وی افزود: دارالقرآن ولیعصر(عج) یکی از مجهزترین مراکز قرآنی ناجا در خراسان رضوی است که از سال 95 در منازل سازمانی شهرک ولیعصر(عج) این شهرستان افتتاح شد و فعالیت‌های قرآنی بسیاری در آن برگزار شده است.
صمدی بیان کرد: این مرکز قرآنی در آموزش رشته‌های صحیح‌خوانی، ترتیل، قرائت، صوت و لحن، حفظ قرآن کریم و نیز مدیریت خانواده، فرزندپروری، احکام، زبان انگلیسی و خیاطی برای خانواده‌ها، سربازان و کارکنان در طول هفته در سه نوبت صبح، بعدازظهر و پس از نماز مغرب و عشاء دایر است.
وی با اشاره به اینکه برای رفاه بیشتر خانواده‌ها در این مرکز از امکانات و تجهیزات مدرن استفاده شده، بیان کرد: مرکز دارالقرآن ولیعصر(عج) دارای سه کلاس آموزشی مجهز به سیستم رایانه، یک کلاس سنتی ویژه قرائت‌خانه و یک لابراتوار آموزشی با 20 سیستم رایانه، اتاق مدیریت با بیش از ۱۵ استاد بانو و آقا در خدمت خانواده‌های ناجا و عموم مردم شهرستان است.
فرمانده هنگ مرزی تایباد تصریح کرد: همچنین این فعالیت‌های قرآنی در تمام یگان‌ها، گروهان‌ها و پاسگاه‌های مرزی اجرا می‌شود و تشویقات ویژه‌ای برای افرادی که در طرح‌های حفظ قرآن شرکت می‌کنند در نظر گرفته شده است.
صمدی همچنین از فعالیت‌های ورزشی شامل آموزش تیراندازی، فوتبال و ورزش‌های رزمی خبر داد و افزود: سال گذشته یک باشگاه ورزشی مجهز به سالن بدنسازی با تمامی امکانات، سالن والیبال، فست فود و نیز پارک تفریحی با چندین آلاچیق، پارک بازی کودک در منازل سازمانی شهرک ولیعصر(عج) افتتاح شد تا مرزبانان در زمان خدمت دغدغه خانواده خود را نداشته باشند.
وی برخورداری از امکانات نامبرده را برای همه‌ خانواده‌های مرزبانی و انتظامی یکسان اعلام کرد و گفت: برگزاری مراسم در مناسبت‌های ملی و مذهبی از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط این فرماندهی است.

فرماندهی هنگ مرزی تایباد از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان محافظت می‌کند.

انتهای پیام

captcha