مراحل پایانی ساخت درب‌های حرم امامین کاظمین(ع)
کد خبر: 3823228
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

مراحل پایانی ساخت درب‌های حرم امامین کاظمین(ع)

گروه اجتماعی ــ مسئول طرح و برنامه ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی از مراحل پایانی ساخت درب‌های حرم امامین کاظمین(ع) خبر داد.

مراحل پایانی ساخت درب‌های حرم امامین کاظمین(ع)حمید شهامتی، مسئول طرح و برنامه ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: ساخت 16 درب از درب‌های حرم امامین کاظمین(ع) از سال 90 آغاز شد که تاکنون 13 درب آن نصب شده و سه درب دیگر در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.
وی در تشریح سه درب در حال ساخت، افزود: از سه درب، دو درب در ابعاد 2.5 در 3.5 و یک درب در ابعاد 4.10 در 4.20 که اصل و چارچوب آن از جنس چوب ساج و گره چینی آن از چوب گردو و چنار است ساخته شده که پوشش آن پلی‌استر و سمت اصلی درب با ورق مس و آبکاری طلا است.
شهامتی اظهار کرد: 40 هنرمند کار میناکاری، قلم‌زنی، گره‌چینی این درب‌ها را به پایان رسانده‌اند و در حال حاضر نصب قطعات و به اصطلاح زرگری بر روی درب‌ها در حال انجام است که میناکاری و قلم‌زنی توسط هنرمندان اصفهانی انجام شده و مراحل دیگر توسط استادکارهای مشهدی در حال آماده‌سازی نهایی است.
مسئول طرح و برنامه ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در خصوص زمان نصب درب‌ها پس از آماده‌سازی گفت: با توجه به اینکه کار ستاد در ایام اربعین آغاز خواهد شد؛ لذا امیدواریم بتوانیم تا قبل از محرم و صفر رونمایی و نصب درب‌ها انجام شود.
وی بیان کرد: درب‌ها پس از آماده‌سازی و ارسال به عتبات در مسجد صفوی واقع در پشت ضریح مطهر امامین کاظمین(ع) نصب خواهد شد.
شهامتی در خصوص تأمین هزینه برای ساخت درب‌ها تصریح کرد: تمامی هزینه‌ها برای ساخت درب‌ها از محل نذورات مردمی جمع‌آوری شده است، ضمن اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات نهایت توجه به این موضوع را دارد که نذورات مردمی در محل خودش هزینه شود، اما در جایی که نذورات عام باشد و مکان و مورد خاصی برای آن در نظر گرفته نشده باشد ستاد آن را در محل مورد نیاز هزینه می‌کند.
مسئول طرح و برنامه ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی اظهار کرد: آن دسته از خیرانی که نذورات خود را برای تهیه خشت طلا در حرم امامین کاظمین(ع) در نظر گرفته‌اند در همان محل هزینه می‌شود و آن عده که برای ساخت درب‌ها و یا سایر موارد در نظر گرفته‌اند، متناسب با نذر خیران در همان محل هزینه می‌شود.
وی گفت: علاقه‌مندان برای مشارکت در توسعه و بازسازی عتبات‌ عالیات می‌توانند مبالغ موردنظر را به شماره حساب 0120200000000 بانک ملی و یا شماره کارت 6037991199529052 ستاد بازسازی عتبات عالیات با شناسه 899715 برای ساخت درب‌های حرم امامین کاظمین(ع) واریز کنند.

انتهای پیام

captcha