خسارت هزار میلیاردی سیل به کشاورزی پلدختر
کد خبر: 3822560
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

خسارت هزار میلیاردی سیل به کشاورزی پلدختر

گروه اجتماعی ــ مدیر جهاد کشاورزی پلدختر با اشاره به خسارات ناشی از سیل به کشاورزی این شهرستان گفت: سیل اخیر هزار میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی روستاهای تحت پوشش این شهرستان خسارت وارد کرد.

خسارت هزار میلیاردی سیل به کشاورزی پلدختربه گزارش ایکنا از لرستان، میرزامحمد مرادی، مدیر جهاد پلدختر، امروز، چهارشنبه، پنجم تیر در حاشیه سفر آیت‌الله تقوی، رئیس شورای عالی زکات کشور به  شهرستان پلدختر در جمع خبرنگاران خسارت ناشی‌ از سیل به کشاورزی پلدختر را هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار کرد: تعداد ۵۴ دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی جهت بیرون آوردن ایستگاه‌های پمپاژ آسیب دیده از سیل بسیج شدند.

وی با ذکر این مطلب که تعداد ۶۰۰ ایستگاه پمپاژ شهرستان پلدختر در سیل اخیر خسارت دید، تصریح کرد: تاکنون ۴۱۰ عدد از ایستگاه‌های پمپاژ راه‌اندازی شده است.

مرادی با اشاره به این‌که لیست کشاورزان آسیب‌دیده از سیل در شهرستان پلدختر تهیه و تاکنون ۴۳۰۰ پرونده تشکیل شده است، اضافه کرد: تعداد ۲۷۰۰ پرونده در کارگروه شهرستان تایید و به مرکز استان ارسال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدختر با اشاره به این‌که ۱۱۳ باغ آسیب‌دیده از سیل تاکنون پاک‌سازی شده است، اضافه کرد: ۸۶۰ کیلومتر از جاده‌های بین مزارع در جریان سیل اخیر در پلدختر خسارت دیده است.

وی به وجود ۱۲۰۰ هکتار باغ انجیر بارور در پلدختر اشاره کرد و افزود: درآمد سالانه این باغات یک‌صد میلیارد تومان است.


انتهای پیام

captcha