‌۱۰۰ بوستان و هسته فرهنگی در همدان فعالیت می‌کند
کد خبر: 3822549
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت؛

‌۱۰۰ بوستان و هسته فرهنگی در همدان فعالیت می‌کند

گروه اجتماعی ــ کارشناس فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: 30 پایگاه فرهنگی ـ اجتماعی محلات با عنوان «هسته‌های فرهنگی» در سطح شهر و 70 پایگاه فرهنگی ـ اجتماعی با عنوان «بوستان‌های معرفت» در سطح روستا‌های استان با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در ایام تابستان فعال می‌شوند.

فعالیت 100 بوستان و هسته فرهنگی در همدانمحمدرضا کهریزی، کارشناس فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه همزمان با ایام فراغت تابستان برنامه‌های شاخصی در دستور کار خود دارد.
وی با اشاره به اینکه 25 مؤسسه قرآنی و 120 خانه قرآن روستایی در سطح استان فعال است، گفت: تمامی مراکز قرآنی استان در ایام فراغت فعال بوده و دوره‌های آموزشی قرآن در رشته‌های مختلف روخوانی، روان‌خوانی، قرائت، ترتیل و ... برای قرآن‌آموزان دایر است.
کهریزی افزود: 30 پایگاه فرهنگی ـ اجتماعی محلات با عنوان «هسته‌های فرهنگی» در سطح شهر و 70 پایگاه فرهنگی‌ ـ اجتماعی با عنوان «بوستان‌های معرفت» در سطح روستا‌های استان با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در ایام تابستان فعال خواهند بود.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه برنامه هسته‌های فرهنگی ویژه گروه سنی 15 تا 25 سال و بوستان‌های معرفت ویژه دانش‌آموزان 9 تا 15 سال است، اضافه کرد: آغاز فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت از 14 تیرماه لغایت 25 مرداد ماه است.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود 12 هزار نفر از برنامه‌های اوقات فراغت این مجموعه بهره‌مند شوند، گفت: پیش‌بینی می‌شود 2 هزار و 200 نفر در برنامه هسته‌های فرهنگی، 4 هزار و 500 نفر در طرح بوستان‌های معرفت، هزار و 500 نفر در برنامه مؤسسات قرآنی و 4 هزار و 500 نفر در خانه‌های قرآن از برنامه‌های این مجموعه در ایام فراغت بهره مند شوند.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در مجموع پیش‌بینی می‌شود 7 هزار و 500 دختر و 5 هزار و 100 پسر از مجموعه برنامه‌های اوقات فراغت بهره‌مند شوند، گفت: برنامه‌های پیش بینی شده در پایگاه‌ها شامل، فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اردویی، ورزشی، قرآنی، مهارت‌آموزی و ... است.
کهریزی با اشاره به اینکه 17 هسته فرهنگی این مجموعه در مناطق حاشیه شهر فعال خواهد بود ادامه داد: برنامه پایگاه‌های تابستانه در مناطق محروم و اسیب‌پذیر در راستای طرح سلامت اجتماعی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت مبلغین بومی و اعزامی از قم در راستای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های تابستان بهره‌مند خواهیم شد، گفت: مدیریت برنامه‌های اوقات فراغت با محوریت روحانیان خواهد بود به گونه‌ای که به هریک از پایگاه‌های تابستانه یک مبلغ اعزام خواهد شد.
انتهای پیام

captcha