هنیه: فلسطین فروختنی و قابل معامله نیست
کد خبر: 3822466
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

هنیه: فلسطین فروختنی و قابل معامله نیست

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تأکید کرد که فلسطین نه فروختنی است و نه قابل معامله و کسی حق برگزاری اجلاس و کنفرانسی را که هدف از آن تثبیت اشغالگری در سرزمین فلسطین است، ندارد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در کنفرانس ملی مقابله با کنفرانس اقتصادی بحرین در شهر غزه تصریح کرد: ما امروز در شرایط حساس و تاریخی در سرزمین فلسطین قرار داریم و قاطعانه همراه با تمام فلسطینیان در هر کجای این جهان می‌گوییم که فلسطین نه فروختنی است و نه قابل معامله.

هنیه تأکید کرد: ملت فلسطین امروز یکپارچه در جبهه‌ای واحد علیه معامله قرن و در چارچوب انتفاضه‌ای جدید و انقلابی سیاسی علیه کنفرانس بحرین ایستاده است.

رهبر حماس اظهار کرد: ملت فلسطین هرگز هیچ کس را در هر جایگاهی که باشد، مأمور چشم‌پوشی از حقوق و سرزمین خود نکرده و این سرزمین و قدس شریف متعلق به ملت فلسطین است و خداوند نیز همراه این ملت خواهد بود.

اسماعیل هنیه بیان کرد: کنفرانس بحرین گامی سیاسی در پوشش اقتصادی است و آمریکا که تمام سیاست‌هایش نتیجه‌ای به غیر از شکست نداشته، در این زمینه نیز راه به جایی نخواهد برد.

هنیه تأکید کرد: هدف از معامله قرن و کنفرانس بحرین زمینه‌سازی برای نابودی مسئله فلسطین و نشان دادن چراغ سبز به رژیم اشغالگر صهیونیستی برای تثبیت اشغالگری خود در کرانه باختری و هموار کردن راه عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با این رژیم و ارائه تعریفی تازه از دشمنان در منطقه براساس قاعده ادغام این رژیم غاصب در منطقه است.

وی تصریح کرد: ملت فلسطین که توانسته هر طرح و توطئه‌ای را به شکست بکشاند، معامله قرن را هم همان گونه به شکست خواهد کشاند. برگزاری این کنفرانس با سالروز عملیات دلاورانه مقاومت فلسطین یعنی «اوهام بر باد رفته» که به اسارت گلعاد شالیت، سرباز اسرائیلی در غزه منجر شد همزمان شده است.

هنیه خطاب به شرکت‌کنندگان در کنفرانس بحرین گفت: کنفرانس شما همچون اوهامی است که در برابر صخره ثبات و پایداری ملت فلسطین و عزم و اراده آنان نابود شده و بر باد خواهد رفت.

وی خواستار اتخاذ یک استراتژی ملی بر اساس پاره‌ای از اولویت‌ها از جمله پایبندی بر اصول ملی فلسطین و در رأس آن قدس، حق بازگشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف شد.

هنیه بار دیگر بر آمادگی جنبش متبوعش برای دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و رهبران فتح در غزه، قاهره یا هر مکانی برای تحقق آشتی و وحدت ملی خبر داد و خواستار برگزاری نشست چارچوب رهبری موقت سازمان آزادی‌بخش طبق توافقنامه 2005 قاهره شد.

وی همچنین بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی به منظور اداره امور غزه، قدس و کرانه باختری و زمینه‌سازی برای انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، مجلس قانونگذرای و شورای ملی فلسطین طبق توافقنامه 2017 قاهره و بیروت تأکید کرد.

هنیه در پیامی به اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز گفت: مقاومت با شما پیمان می‌بندد که به هر قیمتی که باشد، شما را از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد کند.

انتهای پیام

captcha