آغاز اجرای «قرآن، کتاب زندگی» در رادیو قرآن/ همراهی ۹ شبکه رادیویی
کد خبر: 3822366
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹

آغاز اجرای «قرآن، کتاب زندگی» در رادیو قرآن/ همراهی ۹ شبکه رادیویی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر طرح تابستانه «قرآن، کتاب زندگی» (بشارت۱۴۵۳) از آغاز اجرای این طرح با هدف حفظ و تثبیت جزء سی‌ام قرآن خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، احمد فراهانی، مدیر گروه آموزش رادیو قرآن و دبیر طرح تابستانه قرآن، کتاب زندگی (بشارت۱۴۵۳) در معاونت صدا در رابطه با آغاز اجرای این طرح از سوی رادیو قرآن گفت: طرح تابستانه قرآن، کتاب زندگی(بشارت۱۴۵۳) شامل برنامه‌های بسیاری است که از دوم تیرماه تا اواسط شهریور در رادیو قرآن و همراهی شبکه‌های رادیویی ایران، جوان، ورزش، گفت‌وگو، پیام، تهران، نمایش، فرهنگ و حوزه چند‌‌رسانه‌ای معاونت صدا اجرایی می‌شود. حفظ و تثبیت جزء سی‌ام قرآن(از سوره مبارکه نبأ تا بروج) از اهداف مهم این طرح است؛ حفظ برای کسانی که تازه همراه این طرح می‌شوند و تثبیت برای افرادی که سال گذشته همراه این طرح بودند.
فراهانی تصریح کرد: عارفان بهشت، ویژه‌برنامه اصلی این طرح است که شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۶:۱۵ تا ۱۶:۵۵ با حضور اساتید و حافظان کل قرآن از جمله حسین طرقی، محمدمهدی بحرالعلوم و مهدی عباسی به صورت زنده از رادیو قرآن تقدیم شنوندگان می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۰۰ در این برنامه مشارکت و محفوظات خود را ارائه کنند و چنانچه نیاز به آموزش و نکته‌ای برای بهتر حفظ کردن داشته باشند، از سوی کارشناسان به آنان ارائه می‌شود.
دبیر طرح قرآن، کتاب زندگی ۱۴۵۳ گفت: «هدیه‌های آسمانی» از دیگر برنامه‌های این طرح در جهت حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه کودکان و نوجوانان است که پنجشنبه‌های هر هفته از ساعت ۹ تا ۱۰ با حضور دو نفر از حافظان کل قرآن(مریم تقی‌‌زاده و نجمه شبانی‌قهرودی) به سمع مخاطبان می‌رسد.
وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند با برنامه «بشارت ۱۴۵۳» نیز همراه این طرح باشند، افزود: این برنامه در مدت پنج‌دقیقه به تکنیک‌ها و روش‌های حفظ قرآن توسط معتز آقایی، همچنین یک نکته از مفاهیم می‌پردازد که شنبه تا پنجشنبه در ساعت ۱۰:۲۵ از رادیو قرآن پخش می‌شود.
فراهانی ضمن قدردانی از همکاری‌های شبکه‌های رادیویی اظهار کرد: برنامه‌ای با اجرای معتز آقایی تدارک دیده شده که به تکنیک‌های حفظ و مفاهیم قرآن می‌پردازد که هشت شبکه رادیویی، تهران، ایران، جوان، گفت‌وگو، پیام، ورزش، فرهنگ و نمایش و اداره چندرسانه‌ای معاونت صدا آن را پخش می‌کنند؛ همچنین سؤال پیامکی به صورت روزانه در چند نوبت پخش و شنوندگان می‌توانند پاسخ سؤالات خود را به شماره ۳۰۰۰۱۴۵۳ ارسال کنند. هر روز سه برنده انتخاب و به هر نفر مبلغ یک میلیون ریال اهدا می‌شود.
مدیرگروه آموزش رادیو قرآن می‌افزاید: برنامه «فهم زبان قرآن» در مدت زمان ۳۰ دقیقه به ترجمه و مفاهیم قرآن می‌پردازد که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۸:۲۰ از رادیو قرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز پخش می‌شود.
اجرای این طرح تا اواسط شهریورماه ادامه دارد و پس از آن در دو دوره دیگر در فصل‌های پائیز و زمستان نیز با همین رویکرد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha