اثربخشی اقدامات پیشگیری از اعتیاد در محیط کار
کد خبر: 3822251
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

اثربخشی اقدامات پیشگیری از اعتیاد در محیط کار

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تعاون لرستان به اثربخشی اقدامات پیشگیری از اعتیاد در محیط کار اشاره کرد و گفت: خسارات ناشی‌ از اعتیاد در محیط کار سنگین است.

اثربخشی اقدامات پیشگیری از اعتیاد در محیط کاربه گزارش ایکنا از لرستان، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، امروز، چهارم تیرماه در نشست هم‌اندیشی طرح کارمند یاری با موضوع پیشگیری از اعتیاد در نهادهای اداری که در هتل شاپورخواست خرم‌آباد برگزار شد، به اثربخشی اقدامات پیشگیری از اعتیاد در محیط کار اشاره و اظهارکرد: طرح کیان با هدف پیشگیری از بروز و شیوع اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در محل کار برگزار می‌شود.
وی اعتیاد کارکنان به مواد مخدر را زنگ خطر جدی برای کاهش بهره‌وری در کار دانست و با تأکید بر این‌که باید با انجام و اجرای آموزش‌های لازم، آگاه‌سازی کارکنان را نسبت به انواع و تبعات مواد مخدر صورت گیرد، اظهار کرد: برای پیشگیری از اعتیاد باید راهکارهای روز ارائه شود.
آشتاب با اشاره به این‌که امروز ضرورت حفاظت از نیروی کار واجب است، خاطرنشان کرد: خسارتی که بابت از ناشی‌از کار رخ می‌دهد، سنگین است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به این‌که دستگاه‌های پیشگیری‌کننده از آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر علاوه‌ بر پیشگیری عمومی که در سطح جامعه انجام می‌دهند باید نسبت به پیشگیری همکاران در دستگاه و سازمان نیز توجه داشته باشد، تصریح کرد: چرا که این همکاران و خانواده‌های آن‌ها نیز بخشی از جامعه هستند.
وی با ذکر این مطلب که برای پیشگیری از اعتیاد و آسیب مواد مخدر در دستگاه‌ها نباید به‌دنبال مچ‌گیری باشیم، ادامه داد: در اقدامات پیشگیرانه و آموزشی می‌بایست به‌دنبال اصلاح باشیم.
آشتاب ‌مشورت دادن را راه‌کاری مهم برای پیشگیری از اعتیاد در نهادهای اداری دانست و افزود: گاهی با دادن یک مشورت درست می‌توان فرد را از مسیر غلط به مسیر صحیح برگرداند.

انتهای پیام

captcha