فعالیت ۴۰۰ کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد لرستان
کد خبر: 3821957
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

فعالیت ۴۰۰ کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد لرستان

گروه فرهنگی ــ سرپرست ارشاد لرستان از فعالیت ۴۰۰ کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۲۰ کانون در روستاها و مابقی در شهرها هستند.

فعالیت ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، احمدحسین فتایی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یک‌شنبه، دوم تیر در مراسم افتتاحیه کشوری طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد در شهرستان پلدختر به ارائه گزارشی از وضعیت این کانون‌ها در استان پرداخت و اظهار کرد: ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان لرستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲۲۰ کانون در روستاها و مابقی در شهرها هستند.
وی افزود: ۸۰۰ مرکز طرح تلاوت نور، ۲۰ مجتمع فرهنگی و هنری دیجیتال، ۱۰۹ کتابخانه مخرن‌دار، ۵۹ کتابخانه باز و ۲۶ خانه تخصصی قرآن در سطح استان فعالیت دارند.
سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: سال گذشته ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاصی ردیفی جهت تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بودجه اداره‌کل استان بوده است.
فتایی از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در برگزاری طرح ملی اوقات فراغت در مناطق سیل‌زده تقدیر کرد و افزود: بازسازی پلدختر به‌عنوان هویزه‌ثانی نیازمند حمایت جدی مسئولان، خیران و مردم است.
در این مراسم فتایی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در جمع شرکت‌کنندگان در این مراسم قرائت کرد.
در ادامه، محمد ابدالی‌پور، دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان نیز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد استان پرداخت.
وی با بیان این‌که غنی‌سازی اوقات فراغت از مهم‌ترین برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، اظهار کرد: اوقات فراغت امسال تحت عنوان طرح ملی غنی‌سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد با شعار «اخلاق، نشاط و معنویت» در کانون‌های مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.
ابدالی‎پور گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، فعالیت اوقات فراغت کانون‌های مساجد در شش محور اصلی قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی، هنرمتعالی و فعالیت‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

انتهای پیام

captcha