اعلام پیش‌نیازهای ثبت‌ نام در مرکز قرآنی حرم حضرت معصومه(س)
کد خبر: 3821936
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

اعلام پیش‌نیازهای ثبت‌ نام در مرکز قرآنی حرم حضرت معصومه(س)

کانون خبرنگاران نبأ ــ پیش‌نیازهای ثبت‌ نام در رشته‌های حفظ و قرائت خواهران و برادران از سوی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌بیت(س) اعلام شد.

اعلام پیش‌نیازهای ثبت‌نام در مرکز قرآنی حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همزمان با آغاز ثبت‌ نام ترم تابستانی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع) پیش‌نیازهای ثبت‌ نام در رشته‌های حفظ و قرائت از سوی مرکز قرآن و حدیث اعلام شد.

پیش‌نیازهای ثبت‌ نام در رشته قرائت شامل کارگاه‌های روان‌خوانی و روخوانی، کارگاه روان‌خوانی، تجوید سطح یک، تجوید سطح دو، صوت، لحن، گرایش تحقیق، گذراندن دوره‌های مقدماتی(برادران در سه فصل آموزشی، خواهران در یک فصل آموزشی) و تکمیلی(برادران در شش فصل آموزشی، خواهران در یک فصل آموزشی)، صوت، لحن، گرایش ترتیل(مقدماتی برادران در سه فصل، خواهران در یک فصل آموزشی) و تکمیلی(برادران در شش فصل آموزش، خواهران در یک فصل آموزشی) است.

همچنین از نوجوانان شرکت‌کننده در طرح منهاج نیز به شرط قبولی در آزمون قرائت ثبت‌ نام به عمل خواهد آمد؛ پیش‌نیازهای رشته حفظ نیز بر اساس برنامه محور بودن و یا استاد محور بودن شامل حفظ برنامه محور شامل دوره‌های حفظ دوساله، چهارساله و هشت‌ساله (ویژه محصلان) می‌شود.

در حفظ برنامه‌محور دو ساله در ابتدا قرآن‌آموز باید جزءهای ۲۶،۳۰ تا نیمه جزءهای ۲۹ را حفظ کند، پس از آن باید نیمه جزء ۲۹، جزء ۱۰ و جزء ۴ از سوی قرآن‌آموز حفظ شود و در مرحله پایانی حفظ جزء ۵ تا ۲۵ از سوی قرآن آموز صورت می‌گیرد.

در فرآیند حفظ برنامه‌محور دوساله، قرآن‌آموز در هر فصل آموزش باید چهار و نیم جزء از اجزای قرآن کریم را حفظ کند؛ در حفظ برنامه‌محور ۴ ساله ابتدا جزء ۳۰، ۲۶ و نیمه جزء ۲۷ از سوی قرآن‌آموز حفظ می‌شود، سپس قرآن‌آموز نیمه دوم جزء ۲۷، جزء ۲۸ و جزء ۲۹ را حفظ می‌کند و پس از آن حفظ جزء ۱ تا ۲۵ از سوی قرآن‌آموز انجام خواهد شد.

در فرآیند برنامه‌محور حفظ چهار ساله قرآن کریم، قرآن‌آموز در هر فصل آموزشی دو و نیم جزء از قرآن کریم را حفظ می‌کند؛ در فرآیند هشت‌ساله حفظ برنامه محور نیز به ترتیب جزء ۳۰ و جزء ۲۶، جزء ۲۷ و ۲۸، جزء ۲۹ و جزء ۱ تا ۲۵ حفظ خواهد شد.

در فرآیند حفظ برنامه‌محور هشت‌ ساله، در هر فصل آموزشی ۲ جزء از اجزای قرآن کریم از سوی قرآن‌آموز محصل حفظ خواهد شد؛ فرآیند استاد محور حفظ در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت(ع) خود شامل دو بخش حفظ آزاد و تثبیت محفوظات می‌شود.

لازم به ذکر است، دوره تثبیت محفوظات شامل دوره تثبیت ۱(تثبیت ۱۰ جزء محفوظات در یک فصل آموزشی)، تثبیت ۲(تثبیت ۲۰ جزء در یک فصل آموزشی) و تثبیت ۳(تثبیت ۳۰ جزء در یک فصل آموزشی) می‌شود.

جلال بيطرفان

انتهای پيام

captcha