پیشگیری از اعتیاد عزم عمومی می‌طلبد
کد خبر: 3821608
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

پیشگیری از اعتیاد عزم عمومی می‌طلبد

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر این‌که اعتیاد در رأس آسیب‌های اجتماعی قرار دارد، اظهار کرد: مواد مخدر ابزار استعماری و ابزاری برای جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن است.

وارد کنندگان مواد مخدر؛ مفسدان‌فی‌الارض/ پیشگیری از مواد مخدر عزم عمومی می‌طلبدبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌‏آباد، یک‌شنبه، دوم تیر در دیدار با اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان، اظهار کرد: عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از مقبولیت خوبی برخوردار است.
وی با ذکر این مطلب که مبارزه با مواد مخدر از موارد مورد ابتلای دنیاست، تصریح کرد: می‌توان ادعا کرد ایران در مبارزه با مواد مخدر پرچم‌دار است و عزم جدی برای مبارزه با مواد مخدر دارد.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به این‌که در کشور ما تولید مواد مخدر وجود ندارد، ادامه داد: این امر نشان‌دهنده مصمم بودن ایران در مبارزه با این پدیده شوم است.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که از نظر شرعی استعمال و توزیع مواد مخدر حرام شرعی است، گفت: امروز مسئله مواد مخدر شکل دیگری پیدا کرده است؛ کمااینکه مواد مخدر ابزار استعماری و ابزاری برای جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن است.
میرعمادی با بیان این‌که نگاه استعمارگران و غربی‌ها این است که از موارد مخدر را برای از بین بردن نیروی کار جوامع بشری استفاده کنند، تصریح کرد: امروز بحث مواد مخدر تبعاتی بالاتر از آسیب‌های فردی و اجتماعی دارد.
مواد مخدر در رأس آسیب‌های اجتماعی
وی با ذکر این مطلب که در میان آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر در رأس قرار دارد و ریشه همه مشکلات و آسیب‌ها است، گفت: مواد مخدر جسم انسان را از بین می‌برد و ضرر روحی و شخصیتی و مالی به‌دنبال دارد. کمااینکه متلاشی شدن خانواده و از دست رفتن فرزندان تبعات مواد مخدر است.
آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر پیشگیری از مصرف مواد مخدر، تصریح کرد: توجه به تربیت دینی و نظام خانواده در پیشگیری از مواد مخدر اثر دارد کمااینکه مواد مخدر گیاه هرزه‌ای است و در جایی‌که تربیت دینی وجود ندارد، رشد می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان آگاهی‌بخشی به جامعه را عامل مهم پیشگیری از مواد مخدر دانست و گفت: از ظرفیت رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه استفاده شود.
امام جمعه خرم‌آباد بر نقش سمن‌ها و نهادهای مردمی در آگاهی‌بخشی به جامعه تأکید کرد و افزود: نهادهای مردمی در مبارزه با مواد مخدر نقش خودشان را به‌خوبی ایفا نمی‌کنند و این امر جای گلایه دارد.
وی با بیان این‌که می‌بایست خانواده‌ها را نسبت به پیشگیری از موادمخدر حساس کنیم بر بسیج همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از مواد مخدر تأکید کرد و افزود: شورای مبارزه با مواد مخدر در بسبج دستگاه‌ها جدی‌تر عمل کند.
وی با ذکر این مطلب که پیشگیری از مواد مخدر عزم عمومی می‌طلبد بر لزوم مبارزه با شبکه‌های وارد کننده مواد مخدر تأکید کرد و افزود: با دستگیری با چند معتاد مبارزه با مواد مخدر محقق نمی‌شود بلکه باید با وارد‌کنندگان مواد مخدر با عنوان مفسدان‌فی‌الارض برخورد شود.

انتهای پیام

captcha