فعالیت ۲۴ هزار کانون با دو میلیون عضو در مساجد
کد خبر: 3821507
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳

فعالیت ۲۴ هزار کانون با دو میلیون عضو در مساجد

گروه فرهنگی ــ دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور از فعالیت ۲۴ هزار کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد کشور خبر داد و افزود: دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور هستند.

فعالیت ۲۴ هزار کانون با بیش از دو میلیون عضو در مساجدبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، عصر شنبه، یکم تیر، در نشست تشریح برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد کشور، اظهار کرد: برنامه افتتاحیه اوقات فراغت کشور در پلدختر برگزار می‌شود.
وی به فعالیت ۲۴ هزار کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد کشور اشاره کرد و افزود: این کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد ثبت هستند، این در حالی‌ است که دو میلیون و صد هزار نفر عضو کانون‌ها هستند.
ارزانی به مقطع سنی اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور زیر ۱۶ سال هستند.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با ذکر این مطلب که ۵۷ میلیون کاربر اینترنت دادیم، تصریح کرد: ۴۶ میلیون در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند.
وی یکی‌ از اقدامات جدید در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور را طرح «پایتخت فهما» برشمرد و گفت: با توجه به اینکه لرستان در جریان سیل اخیر آسیب شدید دیده می‌تواند این طرح را نصیب خود کند‌.
ارزانی با اشاره به این‌که هم‌زمان با شب ولادت حضرت فاطمه(س) یک استان را به‌عنوان استان پایتخت فهما معرفی می‌کنیم، افزود: استان منتخب به‌عنوان پرچم‌دار فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌شود.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه ثبت برنامه‌ها، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجرای طرح اوقات فراغت و برنامه‌های مشارکتی در ارزیابی کانون‌ها امتیاز دارند، ادامه داد: شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان تشکیل می‌شود که مسئولیت آن با نماینده ولی‌فقیه در لرستان و دبیر آن مدیرکل ارشاد اسلامی لرستان است کمااینکه سازمان بسیج و سازمان تبلیغات در آن عضو هستند.
وی بر لزوم انعکاس فعالیت‌های کانون‌ها از سوی اصحاب رسانه تأکید کرد و افزود: کار در مسجد کار خالصانه است و افراد به‌ دنبال رسانه‌ای کردن نیستند.
ارزانی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ کانون برتر به لبنان اعزام شدند، اظهار کرد: بنده دبیر شورای عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستم وزارت فرهنگ در سال گذشته دو میلیارد اعتبار خالص برای روستاها و عشایر اختصاص داده است.
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد با ذکر این مطلب که ۱۳ هزار کانون فرهنگی و هنری، روستایی و عشایری هستند، افزود: خبرگزاری شبستان ملزم به انعکاس فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری روستایی و عشایر است.
وی به شعار امسال طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد کشور اشاره کرد و در خاتمه گفت: در سال جاری اوقات فراغت با شعار اخلاق نشاط و معنویت است.

انتهای پیام

captcha