بخش اعظم بودجه‌ها به تعداد معدودی از مؤسسات می‌رسد
کد خبر: 3821491
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان:

بخش اعظم بودجه‌ها به تعداد معدودی از مؤسسات می‌رسد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان با بیان اینکه مطالبات مدیران مؤسسان قرآنی در تجمع اعتراضی آن‌ها در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مطالبات حقی است، تصریح کرد: امروز بخش اعظمی از بودجه‌های قرآنی به تعدادی معدودی از مؤسسات قرآنی می‌رسد و این فاجعه است؛ اگر این کار به نتیجه برسد، بودجه به صورت عادلانه در میان مؤسسات قرآنی کشور توزیع می‌شود.

97 درصد بودجه‌ قرآنی به 3 درصد مؤسسات می‌رسد/ادغام اتحادیه‌ها مطالبه‌ای به حق و قانونی استنخستین مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در سال 98 در روزهای پایانی خرداد، در جوار مرقد امام خمینی(ره)، برگزار شد. این نشست با تجمع مطالبه‌گرانه مدیران مؤسسات قرآنی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی همراه بود. شرکت‌کنندگان در این تجمع به نبود اراده قوی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در زمینه ادغام دو اتحادیه‌ مؤسسات قرآنی کشور اعتراض داشتند. 

محمود حمیداوی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان، که در این تجمع حضور یافته بود، در گفت‌‍وگو با ایکنا از خوزستان، در این‌باره گفت:  شورای عالی قرآن تصمیم گرفت که اتحادیه مؤسسات قرآنی ارشاد و اتحادیه مؤسسات قرآنی تبلیغات را مدغم کند. 83 جلسه در این ارتباط برگزار شد و مقدمات این ادغام فراهم شد. پس از آن دستور دادند اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی در کل کشور مدغم شوند. مجری این کار معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و شورای عالی قرآن بود.

وی ادامه داد: انتخابات در کل کشور با حضور نماینده‌ای از سوی مرکز برگزار شد و اتحادیه‌های مؤسسات قرآنی در 28 استان کشور مدغم شد. در این میان یک عده احساس کردند وزنه به نفع آنها نیست؛ چون تعداد مؤسسات سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر از مؤسسات قرآنی ارشاد است و اگر ادغام اتحادیه‌های قرآن انجام شود، وزنه به نفع تبلیغات اسلامی خواهد بود.

حمیداوی در ادامه با تصریح به توزیع ناعادلانه بودجه قرآنی در میان مؤسسات گفت: تا آن روز شش مؤسسه قرآنی در کشور بیشترین پول‌ها را به عنوان مجری طرح‌های برون‌سپاری دریافت می‌کردند، به طوری که برخی از آنها 18 میلیارد تومان بودجه دریافت می‌کردند. مدیران سه مؤسسه از این مؤسسات در شورای عالی قرآن و در وزارت ارشاد بودند و فهمیدند اگر مدیران اتحادیه مدغم افراد دیگری شوند، این پول دیگر به مؤسسه آنها سرازیر نمی‌شود؛ لذا زیر پای این کار را خالی کردند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان گفت: این افراد شروع به اشکال وارد کردن در کارها کردند و با اینکه خود تاریخ ادغام اتحادیه کشوری را تعیین کرده بودند، یک هفته قبل از آن تاریخ، تمامی مؤسسات قرآنی ارشاد را در مشهد جمع کردند و آنجا انتخابات اتحادیه را برگزار کردند و گفتند ما دیگر در اتحادیه مدغم نیستیم.

مدیر مؤسسه قرآنی اهل البیت(ع) رامشیر ادامه داد: آنچه در تجمع اخیر مطالبه شد این بود که خطاب به شورای عالی قرآن و معاونت قرآن ارشاد گفته شد شما ما را ملزم به ادغام اتحادیه‌ها کردید، شما مصوب کردید و گفتید این ادغام باید قانونی شود. شما در انتخابات بودید، ناظر بودید و انتخابات را برگزار کردید، الآن چرا کنار رفته‌اید؟ اگر خلاف است چرا انجام دادید و اگر صحیح است چرا جوابگو نیستید؟

حمیداوی با اشاره به حضور حجت‌‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در این تجمع گفت: از سوی وی مقرر شد طی دو هفته آینده، تصمیم نهایی شورا مبنی بر ادغام اتحادیه‌ها به مراجع رسمی و دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط اعلام شود. تجمع اعتراضی مدیران مؤسسات قرآنی باعث شد همان شب یکی از آن سه نفر، که یکی از معاونان وزارت بهداشت بود، عوض شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان افزود: در این تجمع اعلام شد که اگر ادغام اتحادیه‌های کشور قانونی نشود و این افراد کنار نروند به جای 250 مؤسسه، فراخوان 4 هزار مؤسسه به تهران داده می‌شود. ما کاری به افراد نداریم؛ اما قانونی که وضع شده باید اجرا شود. در شورای عالی قرآن شما مصوب کردید که از اتحادیه مدغم کشور باید حضور داشته باشند و این افراد که در حال حاضر در شورای قرآن هستنند، جزء اتحادیه مدغم نیستند.

وی تصریح کرد: این مطالبات، مطالبات حقی است، چراکه امروز بخش اعظمی از بودجه‌های قرآنی به تعداد معدودی از مؤسسات قرآنی می‌رسد و این فاجعه است؛ مثلاً 4 مؤسسه در کشور بیش از 6 میلیارد تومان بودجه سال آنهاست؛ آیا این حق است؟ حق مؤسسات استان‌ها نیست که با آنها چنین برخورد شود. اگر این کار به نتیجه برسد خیلی خوب است و بودجه در میان مؤسسات قرآنی کشور عادلانه توزیع می‌شود.

انتهای پیام

captcha