اجرای طرح بسیج ملی «کنترل فشار خون» در لرستان
کد خبر: 3821417
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

اجرای طرح بسیج ملی «کنترل فشار خون» در لرستان

گروه اجتماعی ــ طرح بسیج ملی کنترل فشار خون هم‌زمان با سراسر کشور در استان لرستان طی دو مرحله شروع شده و تا پانزدهم تیرماه ادامه دارد.

محمدعلی دریک، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به اجرای مرحله دوم بسیج ملی كنترل فشار خون، گفت: طرح بسیج ملی كنترل فشار خون هم‌زمان با سراسر كشور در استان لرستان طی دو مرحله شروع شده و تا پانزدهم تیرماه ادامه دارد‌.
وی افزود: مرحله اول از ۲۷ اردیبهشت‌ماه تا ۱۶ خردادماه امسال بود كه اقدامات اولیه انجام شد و مرحله دوم كه از هفدهم خردادماه شروع شده تا پانزدهم تیرماه جاری ادامه دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این طرح ملی با فعالیت هزار و پنجاه پایگاه ثابت و سیار در سطح استان شامل پایگاه‌ها و مراكز جامع سلامت٬ خانه‌های بهداشت شهری و روستایی و توسط ایستگاه‌های موقت كار كننرل فشار خون برای تمامی افراد بالای ۳۰ سال زنان باردار و كسانی‌كه دارای بیماری كلیوی هستند؛ انجام می‌گیرد.

دریک هدف از اجرای این برنامه ملی را غربال‌گری و كنترل فشار خون افراد مورد هدف جهت شناسایی بیماری و در صورت نیاز پیگیری لازم و انجام مراقبت‌های درمانی با مشاركت معاونت درمان دانشگاه دانست و گفت: در گام بعدی یعنی پایان اجرای طرح كه پانزدهم تیرماه است پس‌از جمع‌بندی نهایی، اقدامات درمانی براساس نتایج به‌دست آمده از طرح بسیج ملی كنترل فشار خون با مشاركت معاونت درمان دانشگاه اقدامات درمانی برای افراد دارای فشارخون بالا انجام خواهد شد تا مراحل شناسایی پیگیری و كنترل و درمان به‌نحو احسن انجام شود.

فشار خون

فشار خون

فشار خون

فشار خون

فشار خون

فشار خون

captcha