سرنوشت مُرسی نتیجه اعتماد به امریکاست
کد خبر: 3821151
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

سرنوشت مُرسی نتیجه اعتماد به امریکاست

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت زاهدان گفت: سرنوشت «محمد مُرسی» نتیجه اعتماد به امریکا و دوستی با رژیم صهیونیستی است؛ کسی که با روی کار آمدنش، ماهیت انقلاب ضداسرائیلی مصر را تغییر داد، عاقبت تاوان وفاداری‌اش به اشغالگران قدس را پرداخت.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام احمد راهداری، امام جمعه موقت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه،  امروز، 31 خردادماه گفت: سرنگون شدن پهپاد جاسوسی امریکا که دوربردترین پهپاد عملیاتی جهان است، این پیام را به جهان منتقل کرد که هیچگاه قدرت نظامی ایران را دست‌کم نگیرند.
وی ادامه داد: پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا در ساعت حدود یک بامداد پنجشنبه از یکی از پایگاه‌های نیروی امریکا در جنوب خلیج فارس به هوا برخاسته و برخلاف قوانین هوانوردی، تمام تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد.
امام جمعه موقت زاهدان بیان کرد: این پهپاد بعد از چهار ساعت فیلم برداری از ایران در چنگال مقتدرانه نیروهای پدافند هوایی در تنگه هرمز گیر افتاده و ساقط شد و بار دیگر، ثابت شد که امریکا با تمام قدرت و یال و کوپالش، حریف اقتدار انقلاب اسلامی نمی‌شود.
وی افزود: این پهپاد یکی از پیشرفته‌ترین هواپیماهای جاسوسی جهان محسوب می‌شود که بر اساس اطلاعات به دست آمده بیش از ۲۰۰ میلیون دلار قیمت دارد که در نهایت توسط سامانه سه خرداد ساخت متخصصان جمهوری اسلامی ایران ساقط شد.
راهداری در ادامه به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: رهبر انقلاب در این دیدار به مقامات ژاپنی فهماندند که بازیچه دست امریکا شده‌اند و امریکایی‌ها آن‌ها را به تمسخر گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه رهبر انقلاب الگوی حکومت‌داری عزتمندانه را به رخ جهان کشیدند، افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار نشانگر الگوی موفق حکومت‌داری و نمایش اقتدار ملی است که باید سیاست خارجی کشور در گام دوم انقلاب دارای چنین ویژگی باشد.
امام جمعه موقت زاهدان همچنین به فوت «مُرسی» اشاره کرد و گفت: سرنوشت «محمد مُرسی» نتیجه اعتماد به امریکا و دوستی با رژیم صهیونیستی است؛ کسی که با روی کار آمدنش، ماهیت انقلاب ضداسرائیلی مصر را تغییر داد و رئیس این رژیم را «دوست بزرگوار» خود می‌دانست، عاقبت تاوان وفاداری‌اش به اشغالگران قدس را پرداخت.
وی عنوان کرد: نادیده گرفتن مردم سالاری، ارتباط با آمریکا و اسرائیل و نادیده گرفتن مردم فلسطین و غزه از مهمترین دلایل سرنگونی دولت مرسی در مصر بود و این سرنوشت تمامی حاکمانی است که به غرب و آمریکا تکیه می‌کنند.
راهداری افزود: «محمد مرسی» به جای اتکا به ملت و ادامه همان روش و منش انقلابی خود، به پنجه‌های چدنی پنهان شده در دستکش مخملی آمریکا اعتماد کرد و این آغاز سرنگونی‌اش بود.

انتهای پیام

captcha