تاکید قوه قضاییه بر ارتقای سلامت و کارآمدی دستگاه قضا است
کد خبر: 3821033
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴

تاکید قوه قضاییه بر ارتقای سلامت و کارآمدی دستگاه قضا است

گروه فرهنگی ـ مسئول حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان بر لزوم توجه یه کارآمدی و سلامت کارکنان دادگستری لرستان تاکید کرد و افزود: کارآمدی دستگاه قضایی مستلزم سلامت کارکنان دادگستری است.

تاکید قوه قضاییه بر ارتقای سلامت و کارآمدی دستگاه قضا استبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدرحیم کاظمی، مسئول حفاظت و اطلاعات دادگستری استان لرستان، پنج‌شنبه ۳۰ خرداد در آستانه هفته قوه قضائیه در نشست خبری رئیس‌کل دادگستری لرستان و مدیران دستگاه‌های تابعه در لرستان با اصحاب رسانه که در دادگستری لرستان برگزار شد، بر ارتقای سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی تاکید و اظهارکرد: با نظارت حفاظت دادگستری لرستان ۱۶۷ مورد شناسایی شد که پرونده آن‌ها در حال بررسی یا اجرای حکم است این در حالی‌است که ۲۰ مورد از پرونده‌ها جاعل بودند.
وی دقت نظارت در دستگاه قضایی استان لرستان را بالا ارزیابی کرد و افزود: هیچ اداره و سازمانی نداریم که نظارت در آن به اندازه دستگاه قضا قوی باشد.
کاظمی با ذکر این مطلب که امروز در دستگاه قضایی لرستان دستگاهی سالم و کارمد را داریم، تصریح کرد: محور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان لرستان ارتقاء سلامت و کارآمدی دستگاه قضا است این در حالی‌است که کارآمدی دستگاه قضا به سلامت عوامل آن وابسته است.

پیشگیری؛ محور اصلی کار حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان

مسئول حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان در خصوص خبر انفصال خدمت ۶۰ قاضی در سطح کشور، گفت: در سال ۹۷ و سه ماهه ۹۸ کسی‌که در دستگاه قضای لرستان انفصال از خدمت نداشتیم.
وی دیگر محور اصلی کار حفاظت را پیشگیری دانست و گفت: از سامانه ۱۵۸۰، صندوق‌های انتقادات و ملاقات‌های مردمی با مردم ارتباط دادیم.
کاظمی در خصوص شفافیت حق‌الوکاله وکلای دادگستری، گفت: حق‌الوکاله دارای تعرفه مشخص است که در هر مرحله رسیدگی مشخص است اما برخی قرارداد‌ها به‌صورت خصوصی بسته می‌شود.
مسئول حفاظت و اطلاعات دادگستری لرستان با اشاره به این‌که افرادی‌که احساس می‌کنند از سوی وکلا مورد ظلم قرار گرفتند می‌توانند به دادسرای انتظامی دارند که می‌توانند به دادسرای کانون وکلا مراجعه کنند، اظهارکرد: نظارت بر وکلا و حق‌الوکاله آنان نیز به‌طور جدی پیگیری می‌شود‌.

انتهای پیام

captcha