سیر نزولی راهبرد پایدار آمریکا در منطقه
کد خبر: 3820829
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

سیر نزولی راهبرد پایدار آمریکا در منطقه

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده سپاه لرستان با بیان این‌که راهبرد پایدار آمریکا در منطقه که تأمین امنیت رژیم اشغالگر بود به شکست رسیده و سیر نزولی دارد، گفت: آمریکا نقش کم‌رنگی در مناسبات ما با سوریه و عراق دارد و با یک بازاریابی قوی می‎توانیم بازار عراق و سوریه را در دست بگیریم.

کبه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه ابوالفضل(ع) لرستان امروز، چهارشنبه، 29 خرداد در همایش توسعه همکاری‌های اقتصادی لرستان با کشورهای عراق و سوریه، اظهار کرد: دسیسه‎های آمریکا علیه ایران همه در راستای ناکارآمدی، آسیب‌پذیری و شکست بوده کشور بوده و خوشبختانه نظام ما در مواجهه با دشمن به یک قدرت رسیده است.
وی با بیان این‌که راهبرد پایدار آمریکا در منطقه که تامین امنیت رژیم اشغالگر بود به شکست رسیده و سیر نزولی دارد، به حوادث اخیر در دریای عمان اشاره کرد و افزود: آمریکا به‌دنبال این بود که با انتساب انفجار دو کشتی ژاپنی به ایران دشمنی را القا کند درحالی‌که حتی ژاپن هم این ادعا را قبول نکرد.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که ما در برابر دشمن به قدرت و هوشمندی رسیده‎ایم، اضافه کرد: با کمک این قدرت به‌راحتی می‎توانیم هدف‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی را دنبال کنیم.
وی با اشاره به این‌که عراق و سوریه در اختیار ماست و آمریکا نقش کم‌رنگی در مناسبات ما با سوریه و عراق دارد، گفت: با یک بازاریابی قوی می‎توانیم بازار عراق و سوریه را در دست بگیریم و از این فرصت برای بهبود شرایط اقتصادی کشور کمک بگیریم.

آمادگی کامل ستاد اقتصاد مقاومتی

در ادامه این همایش، جعفر بدری، رئیس‌کل دادگستری لرستان نیز اظهار کرد: متأسفانه طی سالیان گذشته بسیاری از فرصت‌های اقتصادی کشور از بین رفته و عمده دلایل این امر هم این بود که برنامه‌ها و سیاست‌های اقتصادی دولت در کشور دوامی نداشته است .
وی ادامه داد: دستگاه‌ها باید کاری کنند تا روند صادرات تسهیل شود و این امر مستلزم نظارت‌های ویژه است؛ از نهادهای بازرسی و اطلاعاتی خواستار انجام این مهم هستیم.
بدری افزود: موانعی ازجمله باج‌خواهی و سهم‌خواهی‌هایی در مسیر تولیدکنندگان قرار گرفته که نیاز است اتاق بازرگانی این موارد را شناسایی و در جهت رفع آن‌ها اقدام کند.
رئیس کل دادگستری لرستان با بیان این‌که سال‌های اخیر موانع تولید را با همکاری اتاق بازرگانی لرستان دنبال می‌کنیم، یادآور شد: امروز اولویت همه دولت‌ها برای رونق اقتصادی بحث صادرات بوده و اگر بتوانیم بازارهای خارجی را تسهیل کنیم الان بهترین فرصت برای توسعه تولید است. این در حالی‎است که ستاد اقتصاد مقاومتی آمادگی کامل را برای کنترل و رفع موانع تولید دارد.

انتهای پیام

captcha