بازار سوریه و عراق؛ فرصتی طلایی برای بخش خصوصی
کد خبر: 3820768
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

بازار سوریه و عراق؛ فرصتی طلایی برای بخش خصوصی

گروه اقتصاد ــ استاندار لرستان بر تثبیت بازار صادرات به عراق و سوریه تأکید کرد و افزود: بازار سوریه و عراق فرصتی طلایی و مغتنم برای بخش خصوصی است.

بازار سوریه و عراق؛ فرصتی طلایی برای بخش خصوصیبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، امروز چهارشنبه، ۲۹ خرداد در همایش حضور اقتصادی لرستان در سوریه و عراق بر تثبیت بازار صادرات به عراق و سوریه تأکید و اظهار کرد: تولید امروز باید بازار جهانی داشته باشد.
وی با ذکر این مطلب که در شرایط امروز ما وابستگی جدی به صادرات نفت داریم، تصریح کرد: کاهش وابستگی به نفت مورد تأکید قرار گرفته است.
خادمی با اشاره به این‌که بازار سوریه و عراق در حداکثر سرعت به تعادل می‌رسد، ادامه داد: این فرصت، ظرفیتی کوتاه‌مدت فرصتی مغتنم و طلایی برای کشور و بخش خصوصی است.
استاندار لرستان با اشاره به این‌که تحریم در کنار مشکلات فرصت‌هایی نیز به همراه دارد، افزود: نمونه آن فرصت برای توسعه صادرات است.
وی نفوذ سیاسی و اجتماعی ایران در عراق و سوریه را استراتژی مهم برای اقتصاد ایران برشمرد و گفت: آمار صادرات ایران به عراق در حال افزایش است.
خادمی با اشاره به این‌که ۵۰ رقم محصول صادراتی در استان داریم که این رقم قابل افزایش است، بیان کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما برای صادرات به عراق و سوریه نهادسازی است؛ لذا می‌بایست تشکل‌های اقتصادی برای صادرات به عراق و سوریه تشکیل شود.
استاندار لرستان گفت: لرستان متولی شناسایی ظرفیت‌های کشاورزی منطقه غرب کشور برای صادرات به عراق و سوریه است.

انتهای پیام

captcha