اربعین؛ فرصتی برای صدور ارزش‌های انقلابی و دینی
کد خبر: 3820697
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

اربعین؛ فرصتی برای صدور ارزش‌های انقلابی و دینی

گروه اجتماعی ــ امام جمعه کرج اربعین را اوج ظهور محبت و ارادت به اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: مراسم باشکوه این روز بهترین فرصت برای صدور ارزش‌های انقلابی و دینی است.

اربعین؛ فرصتی برای صدور ارزش‌های انقلابی و دینی

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج امروز، 29 خردادماه در نشست شورای سیاست‌گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز اربعین را اوج ظهور محبت و ارادت به اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: مراسم با شکوه این روز بهترین فرصت برای صدور ارزش‌های انقلابی و دینی است.
وی افزود: برای خدمت‌رسانی به زوار، نباید زائران را رفاه‌زده کرد، موکب‌های این مسیر نباید تبدیل به سازه‌های ثابت شوند، بهتر آن است که خیمه‌هایی در زمان موردنظر برپاشده و سپس جمع‌آوری شوند.
امام جمعه کرج در خصوص اولویت‌سنجی در بازسازی عتبات و حرم‌های معصومین(ع) گفت: تعهداتی که استان نسبت به بازسازی و توسعه به عهده می‌گیرد، در مرحله اول باید نسبت به حرم‌های ائمه معصومین(ع) باشد سپس به امامزاده‌ها پرداخته شود.
رئیس شورای بازسازی عتبات استان‌ البرز نسبت به دریافت کمک‌هزینه‌های بازسازی عتبات در مساجد، اظهار کرد: لازم است که این امر در مساجد به‌صورت تشکیلاتی و با هماهنگی امور مساجد و امام مسجد صورت بگیرد.
حسینی‌همدانی افزود: برای اجرایی شدن این امر در مدارس هم لازم است شورای بازسازی عتبات با ایجاد تفاهم‌نامه‌ای بین شورا و معاونت پرورشی استان البرز، مسئول اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی و بسیج دانش‌آموزی منعقد شود.
وی یادآور شد: در دو بعد آسیب‌شناسی و چگونگی فعالیت‌ها در اربعین، لازم است که جلسه‌ای در اواخر ماه ذی‌القعده برگزار شود و برای جمع‌آوری کمک‌هزینه‌های اربعین سازمان‌دهی لازم صورت پذیرد.
امام جمعه کرج در پایان گفت: مردم ما از زمان ورود اسلام و به‌خصوص شیعه به ایران تا جریان انقلاب که برگرفته از نهضت حسینی(ع) است و تا امروز، ارادت به اهل‌بیت(ع) را در تمام زمینه‌ها نشان داده‌اند و در هیچ دوره‌ای، سختی معیشت، مردم را از اهدای نذورات بازنداشته است.
انتهای پیام

captcha