روز «فرهنگ و هنر اشترینان» برگزار می‌‏شود
کد خبر: 3820295
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
با هدف معرفی آداب و رسوم؛

روز «فرهنگ و هنر اشترینان» برگزار می‌‏شود

گروه فرهنگی ــ در راستای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ مردم اشترینان روز «فرهنگ و هنر اشترینان» اواخر هفته جاری برگزار می‌شود.

برگزاری روز «فرهنگ و هنر اشترینان» با هدف معرفی آداب و رسوم منطقهبه گزارش ایکنا از لرستان، فرزاد درخشان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد دوشنبه، بیست و هفتم خرداد طی نشستی با مقداد صارمی، بخشدار اشترینان، در راستای برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در ایام تابستان در اشترینان به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
در این جلسه فرزاد درخشان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد ضمن اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری اشترینان، گفت: در نظر داریم که برنامه‌های فرهنگی و هنری با همکاری مسئولان اشترینان در راستای معرفی آداب و فرهنگ مردم شریف اشترینان و با رویکرد ایجاد نشاط و شادی به‌ویژه در نوجوانان و جوانان این منطقه، برگزار کنیم.
وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد در نظر دارد در یک برنامه متنوع فرهنگی و هنری با همکاری مسئولان اشترینان و انجمن‌های فرهنگی و هنری بروجرد و با استفاده از جوانان هنرمند اشترینان برنامه‌ای را تحت عنوان «روز فرهنگ و هنر اشترینان» برگزار کند.
درخشان تصریح کرد: در این برنامه ضمن اجرای نمایش، میان پرده‌های طنز، برنامه‌های فرهنگی و هنری همچون برپایی نمایشگاه کتاب، نمایشگاه هنری، مسابقه حضوری، تجلیل از مفاخر، پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر اشترینان و افراد مستعد و ... اجرا خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد اضافه کرد: در برگزاری هرچه بهتر این برنامه، نیازمند به همکاری مسئولان اشترینان و همه هنرمندان و جوانان علاقه‌مند این منطقه هستیم.
در ادامه نیز حمید آقایی، مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد، گفت: اشترینان شهری با آداب و سنت‌های برجسته است که با استفاده از این سنت‌ها و آداب و رسوم می‌توان یک روز را به‌عنوان روز اشترینان معرفی کرد و این برنامه را می‌توان در قالب یک برنامه تحت‌عنوان «جشنواره اقوام لرستان»، توانایی‌های مردم این بخش را با همکاری سایر دستگاه‌ها منعکس کرد.
در ادامه مقداد صارمی، بخشداراشترینان، ضمن تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد برای توجه به اشترینان و با استقبال از این برنامه، گفت: اشترینان با جمعیت حدود ٣٢ هزار نفر و مفاخر بزرگی مانند سرلشکر پاسدار شهید محمد بروجردی، شهید عرصه خبر محمود صارمی، شهید خلبان عبدالرضا کوپال و .... دارای ظرفیت‌های بالقوه و پتانسیل‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی بزرگی است.
وی ادامه داد: همچنین ما در زمینه‌های مختلف در میان اقشار مختلف مردم، به‌ویژه نوجوانان و جوانان، دارای استعداد برتر هستیم که از توانایی‌های آن‌ها می‌توان استفاده کرد و برنامه‌ای با همکاری سایر ارگان‌ها برگزار نماییم که نمود کشوری داشته باشد.
در این جلسه همچنین مقرر شد در رابطه با برگزاری کلاس‌های هنری ویژه ایام تابستان با هدف پُر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اشترینان توسط مدرسین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد و اشترینان برنامه‌ریزی و اقدام شود.

انتهای پیام

captcha