طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه لرستان آغاز می‏‌شود
کد خبر: 3820262
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
۱۳ تیرماه؛

طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه لرستان آغاز می‏‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به این‌که ثبت‌نام مخاطبین طرح «نشاط معنوی» از ۲۵ خردادماه آغاز شده و تا ۱۲ تیرماه ادامه دارد، گفت: افتتاحیه طرح نشاط معنوی ۱۳ تیرماه و شروع دهه کرامت برگزار شده و اختتامیه آن نیز ۲۹ مردادماه مصادف با عید سعید غدیرخم خواهد بود.

طرح «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه لرستان آغاز می‏‌شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن طباطبایی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان لرستان‌ سه‌شنبه، 28 خردادماه‌ در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح «نشاط معنوی» در تابستان امسال در سطح امام‌زاده‌های لرستان، گفت: این طرح با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در کشور به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که طرح نشاط معنوی تابستان امسال در بقاع متبرکه شاخص استان لرستان برگزار می‌شود، ادامه داد: تربیت قاریان برجسته، جذب علاقه‌مندان به دوره‌های آموزشی قرآن و مفاهیم قرآنی، اذان و اقامه و تکمیل هسته فرهنگی در امامزادگان با حضور جوانان فرهیخته از نتایج برگزاری این دوره در سال‌های گذشته بوده است.
طباطبایی اضافه کرد: برگزاری خیمه‌های معرفتی، ارائه مشاوره‌های لازم، حضور مبلغین برجسته کشوری و برگزاری اردوهای مشارکتی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در کنار طرح نشاط معنوی برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان تأکید کرد: در شرایطی‌که مقام معظم رهبری بارها در رابطه‌با جبهه‌های جنگ نرم و استفاده از ظرفیت‌های جوانان برجسته و انقلابی سخن گفته و توصیه‌هایی داشته‌اند، اجرای طرح‌های این‌چنینی می‌تواند نگاهی دوباره به این مسئله باشد و زمینه را برای حضور، جذب و حمایت از این جوانان فراهم کند.
وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان‏‏‏، که حقیقتاً سرمایه‌های گران‌بهای این مرزو بوم‌اند‏‏‏، ضروری‌ است، عنوان کرد: لازم است تمامی نیروهای دلسوز فرهنگی و مجاهدان عرصه جنگ نرم، نسبت به غنی‌سازی اوقات فراغت این جوانان اهتمام داشته و آن‌را مغتنم شمارند.
طباطبایی اظهارکرد: جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه در جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه، به‌ویژه مراکز افق، تعامل و مشارکت با نهادهای فرهنگی هم‌سو جهت همپوشانی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی و ترویج معارف اسلامی و غنی نمودن اوقات فراغت دانش آموزان از اهداف مهم طرح نشاط معنوی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به این‌که تبلیغات و ثبت‌نام مخاطبین طرح نشاط معنوی از25 خرداد ماه آغاز شده و تا 12 تیرماه ادامه دارد، عنوان کرد: افتتاحیه طرح نشاط معنوی 13 تیرماه، هم‌زمان با ولادت حضرت معصومه(س) و شروع دهه کرامت برگزار شده و اختتامیه آن نیز 29 مردادماه مصادف با عیدسعید غدیرخم خواهد بود.

انتهای پیام

captcha