اعلام فراخوان جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای «مبین» در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3820134
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

اعلام فراخوان جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای «مبین» در چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی ــ سرپرست معاونت فرهنگی جهاد‌دانشگاهی چهارمحال و بختیاری از اعلام فرخوان جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه‌ای مبین در این استان خبر داد.

اعلام فرخوان جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین در چهارمحال و بختیاری

محمدتقی حسین‌پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، در رابطه با هنر بیان کرد: یکی از شیوه‌های جذب مخاطبان و تأثیرگذاری مطالب بیان مطالب در قالب‌های هنری مانند داستان است که در تعالیم انبیاء الهی و کتاب‌های آسمانی مانند قرآن کریم و آموزش‌های دینی هم از این شیوه مؤثر برای القاء پیام و تأثیر تربیتی اجتماعی و فردی آن مورد توجه قرار گرفته است. این روزها از هنر قرآنی بسیار سخن گفته می‌شود و متأسفانه کمتر در این امر تدبر می‌شود. با این تفسیر باید توجه کرد که منظور از هنر قرآنی، فقط تلاوت، خوشنویسی و تذهیب نیست. اصلاً فلسفه هنر اینست که نگاه متفاوتی نسبت به بقیه انواع اندیشه‌ها داشته باشد، چراکه این عادت مستقیم نگریستن به مفاهیم مذهبی باعث می‌شود که پیوسته درجا بزنیم و به تقلید اکتفا کنیم.
حسین‌پور افزود: بنابراین مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی(مبین) از مراکز تابعه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی و با همکاری مراکز، سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی کشور به صورت سراسری فراخوان طرح برگزاری «جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین» را به اجرا گذاشته است. سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه قرآن و معارف سیما و شورای توسعه فرهنگ قرآنی از جمله مشارکت‌کنندگان در این طرح هستند.

اهداف برگزاری جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین
وی با بیان اینکه همزمان با تهران این طرح در چهارمحال و بختیاری نیز برگزار می‌شود‌ به اهداف برگزاری این جشنواره فیلم اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت هنر فیلمسازی برای ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی، ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی هنر فیلمسازی با محوریت قرآن و عترت، فراهم آوردن بستری مناسب برای بروز و شکوفایی استعدادهای جوان در عرصه دینی، قرآن و معارف اهل بیت(ع) و مقابله با ترفندهای دشمنان اسلام و قرآن با ارائهی تولیدات سینمایی با مضامین قرآن و عترت و ... از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
حسین‌پور با بیان اینکه جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین کلیه موضوعات مفاهیم و تفاسیر منطبق با قرآن کریم و عترت و معارف اهل بیت‌(ع) را دربر می‌گیرد، گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند در موضوعات سبک زندگی‌، آموزه‌های اخلاقی‌، قصص قرآن‌، ایثار و شهادت، سیمای پیامبر اسلام(ص)، نیکی به پدر و مادر و صله رحم، نماز و واجبات الهی ، آثار و برکات نیکی در زندگی مردم و آسیب‌های اجتماعی آثار خود را تهییه و تنظیم کنند.

بخش‌های جشنواره
وی با بیان اینکه جشنواره در چهار بخش مسابقه‌ای به صورت مجزا برگزار و داوری می‌شود، تصریح کرد:علاقه‌مندان می‌تواند در بخش‌های فیلمسازی با تلفن همراه، فیلمسازی حرفه‌ای با استفاده از ابزارها و نرمافزارهای کار در سینما، بخش جنبی با موضوع تربیت فرزند و انتخاب مردمی فیلم‌سازی کنند.

مقررات خاص جشنواره
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان به مقرارات خاص این جشنواره اشاره کرد و افزود: لازم است شرکت کنندگان در این جشنواره یک سری مقررات را در نظر بگیرنند از جمله اینکه؛ حداکثر زمان برای آثار ارسالی 114 ثانیه است، سرمایه گذار یا تهیه کننده فیلم به عنوان صاحب اثر شناخته خواهد شد، تاریخ تولید آثار باید پس از فروردین 1397 باشد، از نظر تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد، در صورت راهیابی فیلم به بخش مسابقه ارسال تاییدیه تهیه کننده الزامی است و تمامی آثار دریافت شده در صفحه اینستاگرام مبین مدیا به نشانی https://www.aparat.com/mobinmedia آپارات مبین به نشانی و همچنین در کانال @mobin.media و یا https://www.instagram.com/mobin.media .به نمایش درخواهند آمد.

گاه‌شمار جشنواره
وی در پایان با اشاره به اینکه ثبت نام در این جشنواره از 11 خرداد ماه سال جاری آغاز و تا پایان 11 شهریورماه ادامه دارد گفت: مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا 11 شهریور و مهلت انتخاب آثار تا 31 شهریورماه است. نتایج آن نیز دوم مهرماه اعلام و مراسم اختتامیه در 15 مهرماه برگزار می‌شود.
یادآوری می‌شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود رابه نشانی: تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان قدس، خیابان بزرگمهر، پلاک 85 کدپستی: 1417844391مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی (مبین) و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: 66496428-021 تماس حاصل کنند.
توجه: روی پاکت ارسال قید شود: مربوط به جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین
انتهای پیام

captcha