۱۵۰ بانوی سرپرست خانوار به جهاد دانشگاهی لرستان معرفی می‎شوند
کد خبر: 3819968
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
در قالب طرح مشاغل خانگی؛

۱۵۰ بانوی سرپرست خانوار به جهاد دانشگاهی لرستان معرفی می‎شوند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به اجرای طرح مشاغل خانگی با اولویت مناطق سیل‌زده لرستان، گفت: در این رابطه ۱۵۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار از طریق سازمان‌های مردم نهاد و فرمانداری‌ها شناسایی و غربالگری می‌شوند و در ادامه به جهاد دانشگاهی لرستان معرفی خواهند شد.

۱۵۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار به جهاد دانشگاهی لرستان معرفی می‎شوندبه گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان یک‎شنبه، بیست و ششم خرداد در نشست هماهنگی اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار که در جهاد دانشگاهی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: توانمندسازی زنان یکی‌ از برنامه‌هایی است که در دستور کار دولت قرار دارد و اقدامات خوبی در این رابطه انجام شده است.
وی اضافه کرد: یکی‌ از این موضوعات توانمندسازی اقتصادی زنان با تأکید بر بانوان سرپرست خانوار است که این افراد علاوه‌بر مسئولیت مادری، وظیفه سنگین‌تر اداره خانواده را نیز بر عهده دارند و ممکن است تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هم نبوده و مجبور به اداره معیشت خانواده نیز باشند.
پرویزپور ادامه داد: زنان سرپرست خانوار به‌واسطه این‌که در فقر اقتصادی به سر می‌برند در معرض بسیاری از آسیب‌های اجتماعی نیز قرار دارند و به همین دلیل معاونت زنان ریاست جمهوری بحث توانمندسازی اقتصادی آنان را در دستورکار خود قرار داده است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان این‌که طی سال‌ جاری دو تفاهم‌نامه مهم داشتیم، افزود: یکی از آن‌ها تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین معاونت امور زنان، فنی و حرفه‌ای و سازمان اجتماعی وزارت کشور بود که ۴۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار مرکز استان در سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی و از طریق یکی‌ از شرکت‌های طرف قرار‌داد معاونت زنان انگیزش‌یابی شدند.
وی گفت: در ادامه با توجه به نیازها و علاقه‌مندی افراد به فنی و حرفه‌ای معرفی و در آن‌جا براساس اولویت‌ها و فراوانی متقاضیان ثبت‌نام شده آموزش‌های لازم به آنان داده می‌شود سپس فرآیند‌های بعد از آموزش را داریم که بعد از توانمندسازی برای آنان پشتیبان تعیین شده تا بتوانند محصولات خود را بفروشند.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با بیان این‌که یکی دیگر از برنامه‌های خوبی که منعقد شده بحث مشاغل خانگی بوده که در ۲۳ استان در حال اجراست، افزود: در ابتدا لرستان جزو این استان‌ها نبود اما بعد از سیل با پیگیری‌هایی که انجام شد استان‌های سیل‌زده گلستان، لرستان و خوزستان نیز مشمول طرح شدند.
پرویزپور بیان کرد: این طرح باید در شهرستان‌های کمتر برخوردار اجرایی شود؛ با توجه به این‌که سیل در شهرستان‌های پلدختر، کوهدشت، دلفان و چگنی رخ داده تأکید ما نیز روی این مناطق است.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: در این رابطه ۱۵۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار از طریق سازمان‌های مردم نهاد و فرمانداری‌ها شناسایی و غربالگری می‌شوند و در ادامه به جهاد دانشگاهی لرستان معرفی خواهند شد.
به گفته پرویزپور طبق آمار سال ۹۵ حدود ۲۴ هزار و 501 زن سرپرست خانوار زیر ۵۵ سال در استان شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام

captcha