ایجاد 13 هزار شغل برای سیل‌زدگانی كه كسب و كار خود را از دست داده‌اند
کد خبر: 3819878
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴

ایجاد 13 هزار شغل برای سیل‌زدگانی كه كسب و كار خود را از دست داده‌اند

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از ایجاد 13 هزار و 500 شغل برای كسانی كه كسب و كار خود را در سیلاب‌های 10 استان كشور از دست‌ داده‌اند، خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، جواد شکرخواه، معاون اقتصادی ستاد اجرائی فرمان امام(ره) امروز، ٢٦ خرداد در آیین نمادین اهدای كالاهای اساسی به سیل زدگان شیراز توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ه) با اشاره به بروز سیلاب در 10 استان کشور گفت: ۱۳ هزار و ۵۰۰ شغل برای کسانی که کسب و کار خود را در سیلاب از دست داده‌اند توسط این ستاد ایجاد شده و برخی تا پایان امسال ایجاد خواهد شد.
وی افزود: ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی، ۱۰ هزار رأس دام سبک، ۳۳ هزار بسته لوازم تحریر و ۲۰ هزار کمک هزینه تعمیرات مسکن از سوی این ستاد برای سیل‌زدگان تامین شده است.
شکرخواه گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از گذشته مجموعه‌هایی برای مواجه با سیلاب متشکل از نهادی به‌عنوان بنیاد احسان، قرارگاه و مرکز فوریت‌های امدادی تشکیل داده بود تا زیرساخت‌های مورد نیاز در مواقع ضروری برای خدمات‌رسانی به آسیب دیدگان وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: این ستاد از ابتدای بروز سیلاب در ۱۰ استان کشور در این مناطق حضور پیدا کرد و نخست مواد غذایی و اقلام ضروری مجموعاً به تعداد سه میلیون قلم جنس در اختیار آسیب دیدگان از سیلاب قرار داد.
شکرخواه همچنین گفت: هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در سیلاب اخیر در ۱۰ استان کشور توسط این نهاد و با هدف یاری رسانی به مردم ساماندهی شد.
معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: در استان فارس سازماندهی گروه‌های جهادی و مردمی بعد از سیلاب انجام شد که این ظرفیت سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود که اکنون در این استان ایجاد شده و باید حفظ و در آینده نیز از آن استفاده شود.
شکره خواه اضافه كرد: امروز در استان فارس از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) یک‌هزار بسته لوازم خانگی و دو هزار بسته لوازم تحریر بین آسیب‌دیدگان توزیع و همچنین ۲۰۰ طرح اشتغالزایی برای کسانی که کسب و کار خود را در سیل از دست داده اند راه‌اندازی شد.
وی بیان كرد: دو موضوع در اولویت این ستاد قرار دارد ابتدا بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم تدوین شده و دیگری مباحث رهبری در خصوص رونق تولید که تقارن آن با تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا به مردم ما تحمیل شده است.
معاون اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین گفت: در ستاد اجرایی فرمان امام راهبردی کلیدی در مناطق محروم دنبال می‌شود که ایجاد اشتغال و حمایت از بنگاه های اقتصادی خرد و کلان در این مناطق است.
شکرخواه اظهار کرد: این ستاد هزارو ۶۰۰ مدرسه، یك هزار مسجد، دارالقرآن و حسینیه، ۳۲ هزار واحد مسکن محرومین، هزار و ۱۱۰ پروژه مختلف و مجموعاً ۴۵ هزار طرح مختلف با حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار را در سطح کشور ایجاد کرده است.
معاون اقتصادی ستاد اجرائی فرمان امام (ره) یادآور شد: حدود ۱۰ هزار و ۳۵۵ طرح اشتغالزایی توسط این ستاد در کشور اجرا شده و همچنین حدود ۴۰۰ فرصت شغلی به واسطه فعالیت‌های ستاد ایجاد شده است.
وی افزود: این ستاد در استان فارس یك هزار و ۲۸ طرح اقتصادی با دو هزار و ۵۹۵ میلیارد تومان اعتبار را اجرا کرده و یا در دست اجرا دارد و همچنین هشت هزار و ۳۵۶ فرصت شغلی در این استان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ایجاد شده است.
شكرخواه همچنین اضافه كرد: طرح استحصال اتان پارسیان به عنوان یکی از بزرگترین طرح های حوزه پتروشیمی کشور است که توسط این ستاد در استان فارس در حال انجام است که حدود یک میلیارد دلار سرمایه گذاری این طرح است و پیش بینی می شود در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.
این مقام مسئول یادآور شد: علاوه بر این‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان فارس ۱۰۱ مدرسه، ۳۰ باب مسجد و ۲۶ پروژه عمرانی احداث کرده است.
انتهای پیام

captcha