شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی امام زمان(عج)
کد خبر: 3819643
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
آیت‌الله میرعمادی تشریح کرد:

شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی امام زمان(عج)

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که در زمان امام زمان(عج) چیزی‌که معنا ندارد مسئله ظلم و ستم است، گفت: مشخصه اول قیام امام زمان(عج) برچیدن کفر، شرک و نفاق است و مشخصه دیگر قیام امام زمان مسئله عدالت است.

عدالت؛ یکی‎از شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی امام زمان(ع)آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در رابطه‌ با «امام زمان(عج) و تمدن نوین اسلامی»، گفت: یکی‌از شاخص‌های تمدن نوین اسلامی حضرت مهدی موعود(عج) عدالت جهانی است امام زمان زمانی‌که ظهور می‌کند و تمدن نوین اسلامی را پایه‌گذاری می‌کند اساس تمدنش را عدالت جهانی قرار می‌دهد.
وی با بیان این‌که اصولاً امام زمان(عج) و قیام و ظهورش همیشه با عدالت جهانی همراه است، ادامه داد: وقتی سخن از امام زمان(عج) و حکومت جهانی و بحث آخرالزمان(عج) به میان می‌آید آن‌چه در ذهن‌ها تبادر می‌شود، مسئله عدالت است.
این مفسر قرآن‌کریم با بیان این‌که عدالت نخستین و بنیادی‌ترین کار امام زمان(عج) است، گفت: تمدن با عدالت همراه است و با ظلم و ستم منافات دارد کمااینکه احادیث فراوانی داریم مبنی‌بر این‌که عدالت هدف، وظیفه و شاخصه اصلی حکومت امام زمان(عج) است.

بی‌معنا بودن ظلم و ستم در تمدن نوین اسلامی

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام که فرمود: «اگر از عمر روزگار یک روز بیشتر باقی نماند در آن روز خداوند فرزندی از من را برمی‌انگیزاند و قیام می‌کند این فرزندم زمین را پر از عدل و داد می‌کند»، افزود: پیامبراکرم(ص) در این حدیث بشارت می‌دهد که آینده بشریت برقراری عدالت است.
نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که همچنین امام صادق(ع) فرموده است: «وقتی امام زمان(عج) قیام می‌کند آن حضرت براساس عدالت حکم می‌کند و جور و ستم را ریشه‌کن می‌کند»، اظهار کرد: در زمان امام زمان(عج) چیزی‌که معنا ندارد مسئله ظلم و ستم است.
وی با بیان این‌که مشخصه اول قیام امام زمان(عج) برچیدن کفر، شرک و نفاق است، ادامه داد: مشخصه دیگر قیام امام زمان و تمدن نوین امام زمان(عج) مسئله عدالت است.
امام زمان(عج)؛ پیام‌آور عدالت
امام جمعه خرم‎آباد با یادآوری این‌که امام زمان(عج) پیام‌آور عدالت است کمااینکه تمدن اسلامی مدنظر امام زمان برپایه عدالت است، گفت: در دعای ندبه می‌خوانیم «ای امام زمان کی می‌شود تو که ما را می‌بینی ما هم تو را ببینیم که پرچم پیروزی به دست تو باشد کی می‌شود این آرزوی ما برآورده شود کی می‌شود آن عدالت را جهانی و برقرار کنی و دشمنان خدا را از بین ببری» همچنین در دعای افتتاح می‌خوانیم: «پروردگارا بر ولی‌امرت درود و سلام بفرست همان قیام کننده‌ای که امید و آرزوی مردم است و عدالت را برقرار می‌کند همان عدل منتظر» که این‌ها گویای این است که در حکومت امام زمان(عج) عدالت از اهمیت زیادی برخوردار است.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان با بیان این‌که ثمره عدالت امنیت و رفاه عمومی و آبادانی است و امام زمان(عج) وقتی قیام می‌کند برپایه عدالت است، گفت: عدالت مهدوی در راستای عدالت علوی است اگر امام زمان(عج) عدالت را برقرار می‌کند همان راه جدش امیرمومنان علی(ع) را ادامه می‎دهد.
امام علی(ع)؛ مظهرعدالت/ عدالت با کاخ‌نشینی و تجمل‌گرایی منافات دارد
وی با بیان این‌که امام علی(ع) مظهرعدالت است و در مدت پنج سال حکومتش جز عدالت چیزی نداشت، افزود: عدالت با کاخ‌نشینی و تجمل‌گرایی منافات دارد. اگرما هم مثل پادشاهان در کاخ‌ها زندگی کنیم و زندگی اشرافی داشته باشیم از امام علی(ع) و امام زمان(عج) به دور هستیم این در حالی‌است که امام علی(ع) همیشه هم‌درد با گرسنگان و فقرا و بی‌پناهان جامعه بوده است.

انتهای پیام

captcha