آیه ۵۳ سوره زمر خاطرات خوبی را برایم تداعی کرد
کد خبر: 3819423
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

آیه ۵۳ سوره زمر خاطرات خوبی را برایم تداعی کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حافظ ۱۳ ساله قرآنی با بیان این‌که طی ۱۰ ماه توانستم حافظ کل قرآن کریم شوم، گفت: آیه ۵۳ سوره زمر را خیلی دوست دارم؛ چراکه خاطرات خوبی را برای من تداعی کرده و مرا از رحمت خداوند مطمئن کرد.

بیرانوند حافظ قرآن کریمبه گزارش ایکنا از لرستان، مهدی بیرانوند، نوجوان 13 ساله حافظ کل قرآن‌کریم، در هشتمین روز از بهمن‌ماه سال 1384 در شهرک اندیشه شهرستان بروجرد در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود.
وی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که پدر و مادرش مشوق‌های اصلی برای سوق او به سمت حفظ قرآن کریم بودند، اظهار کرد: اگر پدر و مادر نبودند، اصلاً با قرآن‌کریم آشنا نمی‌شدم و الان حافظ قرآن‌کریم نبودم.
بیرانوند ادامه داد: من حفظ قرآن‌کریم را سال 97 زیر نظر استاد دهداری آغاز کردم و طی 10 ماه توانستم حافظ کل قرآن‌ کریم شوم و در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ که توسط دارالقرآن‌الکریم کشور برگزار می‌شود، شرکت کردم.

آیه 53 سوره زمر خاطرات خوبی را برای من تداعی کرد

این حافظ کل قرآن‌کریم با اشاره به این‌که در طول مدت حفظ قرآن‌کریم انس ویژه‌ای با سوره زمر بسته، عنوان کرد: آیه 53 سوره زمر را خیلی دوست دارم؛ چراکه خاطرات خوبی را برای من تداعی کرده و مرا از رحمت خداوند مطمئن کرد، خداوند در این آیه می‌فرماید: «قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَى أَنْفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ؛ بگو اى بندگان من كه بر خويشتن زياده‏ روى روا داشته‏‌ايد از رحمت‏ خدا نوميد مشويد در حقيقت ‏خدا همه گناهان را مى‌‏آمرزد كه او خود آمرزنده مهربان است».
وی با اشاره به این‌که خداوند متعال در آیه 30 سوره مبارکه فرقان می‌فرماید: «وَقالَ الرَّسولُ يا رَبِّ إِنَّ قَومِي اتَّخَذوا هٰذَا القُرآنَ مَهجورًا؛ و پیامبر عرضه داشت: «پروردگارا! قوم من قرآن را رها کردند»، عنوان کرد: در این آیه می‌بینیم که رسول اکرم(ص) به خداوند شکایت می‌برد که مسلمانان قرآن را رها کرده‌اند؛ لذا ما برای این‌که رضایت پیامبر اکرم(ص) را در دنیا و آخرت جلب کنیم باید به‌سمت قرآن آمده و با آن اُنس پیدا کرده و به یکی‌ از چیزهای با ارزشی که خداوند در میان ما به یادگار گذاشته عمل کنیم.
بیرانوند با اشاره به این‌که ما در شرایطی قرار داریم که اکثر مردم اصلاً به قرآن‌کریم توجه نداشته و با آن مأنوس نیستند، اظهار کرد: ما باید با قرآن‌کریم اُنس گرفته و در انجام کارهایمان از آن استفاده کنیم و دعا کنیم که خداوند با حفظ قرآن‌کریم درجات خوبی را به ما بدهد.
این حافظ لرستانی با تأکید بر این‌که با فراهم شدن شرایط تبلیغ می‌توانیم کودکان و نوجوانان و بزرگسالان را به طرف قرآن و حفظ قرآن جذب کنیم، عنوان کرد: در این راستا کمترین شرایط برپایی محافل اُنس با قرآن‌کریم و حضور اساتید و شاگردان حافظ قرآن‌ کریم در مساجد و قرائت قرآن‌کریم است. یکی دیگر از راه‌های جذب افراد به حفظ قرآن‌کریم عمل کردن به آیاتی است که حفظ می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha