درخواست ترامپ برای مذاکره با ایران نشانه ضعف آمریکا است
کد خبر: 3819221
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
شمسی‌فر:

درخواست ترامپ برای مذاکره با ایران نشانه ضعف آمریکا است

گروه اجتماعی ـ امام جمعه موقت خرم‌آباد با بیان این‌که درخواست رئیس‌جمهور آمریکا از کشور ما برای مذاکره نشانه عظمت و قدرت ملت ایران و ضعف آمریکا است، افزود: آمریکایی‌ها در مقابل کسی سر فرو نمی‌آورند مگر این‌که کسی قدرتمند باشد، شهیدان ما با دادن خون خود این عزت، افتخار، قدرت، استقلال و آزادی را برای کشور ما به ارمغان آوردند.

شبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، با بیان این‌که مذاکره با آمریکا دردی از ما را برطرف نمی‌کند، بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: باید این فرهنگ زنده نگه داشته شود.
وی با اشاره به این‌که رشد، پیشرفت، ترقی و امنیت ما مرهون خون شهداست و چنان‌چه امروز رئیس‌جمهور آمریکا از کشور ما درخواست مذاکره می‌کند نشانه عظمت و قدرت ملت ایران و از سوی دیگر نشانه ضعف آمریکا و رئیس‌جمهور آمریکا و ثمره خون شهداست، افزود: آمریکایی‌ها مستکبر و متکبر هستند و در مقابل کسی سر فرو نمی‌آورند مگر این‌که کسی قدرتمند باشد، شهیدان ما با دادن خون خود این عزت، افتخار، قدرت، استقلال و آزادی را برای کشور ما به ارمغان آوردند.
امام جمعه موقت خرم‌آباد با تاکید بر این‌که مذاکره با دولت و رئیس جمهور آمریکا با این ویژگی‌ها و صفات اخلاقی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری عاقلانه نیست، تصریح کرد: تجربه برجام نشان می‌دهد، اگر کسی به مذاکره و بستن عهد و پیمان با آمریکا دل خوش کند، عاقلانه نیست، یک روز دولت اول امضا می‌کند و یک روز دولت بعدی آن‌را نقض می‌کند.
شمسی‌فر با اشاره به این‌که از کجا معلوم مذاکره‌ای شود و همین آقای ترامپ یا دولت بعدی روز بعد آن را نقض نکند؟ ادامه داد: مذاکره با آمریکا بر اساس بیانات مقام معظم رهبری دردی از جامعه ما را برطرف نخواهد کرد، بلکه مشکلی بر مشکلات ما اضافه خواهد کرد.
وی با بیان این‌که می‌خواهند توان نظامی، صنایع دفاعی و موشکی ما را به مذاکره بگذارند، بیان کرد: می‌خواهند حضور مقتدرانه ما را در منطقه که امنیت منطقه و کشور ما را به‌دنبال دارد را از ما بگیرند، کدام انسان عاقل حاضر است افسار قدرت خود را به دست دشمن بدهد و خود را خلع سلاح کند؟
خطیب نمازجمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به این‌که یکی‌از مصادیق خیرات و حسنات ازدواج جوانان است، گفت: کسانی‌که توان مالی دارند و می‌توانند برای ازدواج جوانان اقدام کنند، برای تحقق این مهم اقدام کنند چراکه در حوزه‌هایی مانند مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی و… خیرینی داریم و امید است سرمایه‌گذاری خیرین برای ازدواج جوانان نیز باشد.
وی با بیان این‌که خیلی از مفاسد اخلاقی، اجتماعی و ناهنجاری‌های اجتماعی با امر ازدواج از بین می‌رود، افزود: مؤمنین به خدا و روز قیامت کسانی هستند که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند و به‌سوی خیرات حرکت می‌کنند، این افراد صالحین هستند و انسان‌های صالح که توان دارند برای ازدواج جوانان فکری کنند، دست به کار شوند.
شمسی‌فر در ادامه با اشاره به ۲۶ خرداد سالروز شهادت سرداران اسلام، بخاریایی، امانی، هرندی و…، اظهار کرد: شهادت مدال افتخاری است که خداوند بر گردن بندگان خالص خود آویزان می‌کند.

مسئولان ساده‌زیستی را در زندگی خود پیاده کنند

امام جمعه موقت خرم‌آباد در ادامه با اشاره به ۲۷ خرداد و سالروز تشکیل جهاد کشاورزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، گفت: جهاد کشاورزی یک نهاد انقلابی بوده که در هر دوره‌ای از زمان تلاش فراوانی کرده است.
وی افزود: جهاد کشاورزی در دوران دفاع مقدس سنگرسازان بی‌سنگر بود، این ارگان در حال حاضر نیز در عرصه تولید و اشتغال فعال است، آن‌چه که موجب محبوبیت جهاد کشاورزی و جهادگران می‌شود یکی انقلابی بودن و دیگری جهادی بودن است که ریشه در معنویت دارد.
امام جمعه موقت خرم‌آباد تاکید کرد: امیدواریم در جنگ اقتصادی امروز کشور نیز مانند دوران دفاع مقدس نقش‌آفرینی کنند و برای تولید و رونق اشتغال تلاش کنند و نقشه دشمن را نقش برآب کنند.
امام جمعه موقت خرم‌آباد یادآور شد: مسئولان ساده‌زیستی را در زندگی خود پیاده کنند و از تجمل‌گرایی و اسراف دوری کنند، مردم حقیقتاً مسئول خدمتگذار و ساده‌زیست را دوست دارند و آن‌را حمایت می‌کنند.
وی با اشاره به ۳۰ خرداد شهادت زائران رضوی توسط تروریست‌ها، ادامه داد: آمریکا با تشکیل گروه‌های تروریستی مانند داعش، حمایت از منافقین و… مرتکب جنایات فراوان در ایران شده است.
شمسی‌فر تاکید کرد: دست دولتمردان آمریکا به خون خیلی‌ها آغشته است و امیدواریم خداوند دست این آمریکا و اسرائیل را هر چه زودتر از قدرت کوتاه کند.
وی گفت: همچنین ۳۱ خرداد سالروز شهادت دکتر چمران است، این شهید بزرگوار با داشتن بالاترین مدرک و تخصص، درخواست‌هایی از کشورهای خارجی و… اما جهاد و خدمت به مردم را برگزید، امیدواریم مسئولان ما نیز خدمت به مردم و کشور را عبادت بدانند، مردم را ولی نعمت خود بدانند.

انتهای پیام

captcha