یتیم بدون مسکن در استان قزوین نداریم
کد خبر: 3817641
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

یتیم بدون مسکن در استان قزوین نداریم

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از احداث مسکن برای ۹۷ خانوار ایتام خبر داد و گفت: با تحقق این امر یتیم بدون مسکن در استان قزوین نداریم.

یتیم بدون مسکن در استان قزوین نداریم

به گزارش ایکنا از قزوین، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، در جلسه بررسی مسکن ایتام که پیش از ظهر امروز، ۱۸ خردادماه در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین نیازهای خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد که بیشترین بخش سبد خانوار را به خود اختصاص می‌دهد مسکن است که در خصوص مردم عادی هم بحث مسکن یکی از موضوعات اساسی است به‌ویژه در شرایط کنونی که هزینه‌های مسکن بیش از ۳۰ درصد هزینه‌ها را شامل می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: در شرایط حاضر میزان اجاره‌بها رقمی بالا است و درآمد خانواده‌ها و کمک کمیته امداد با این هزینه‌ها همخوانی ندارد و به‌ویژه در خصوص ایتام این بحث وجود دارد.
وی بیان کرد: برای تأمین این نیاز خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد، ما از مسکن مهر استفاده کردیم و توانستیم بخشی از نیاز نیازمندان را پوشش دهیم و خداوند را برای این امر شاکر هستیم و بین استان‌ها فقط قزوین است که از این ظرفیت استفاده کرد.
مؤمنی اعلام کرد: در سال جاری بنا داریم برای ۳۵۰ خانوار زیرپوشش کمیته امداد خانوار، مسکن احداث کنیم که دراین‌بین ۹۷ خانوار ایتام هستند که برای این امر فتاح رئیس کمیته امداد کشور ۱۰ میلیون تومان برای هر واحد مساعدت می‌کنند.
وی توضیح داد: از بین این ۹۷ خانوار کمیته امداد ما در سه بخش اولویت‌بندی کردیم که ۵۲ خانوار در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر، ۲۶ هزار خانوار در روستاها و ۱۹ خانوار در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت ساکن هستند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: برای این منظور مقرر است ۴۰ میلیون تومان به‌صورت تسهیلات باشد و ۵ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض پرداخت شود و ۱۰ میلیون تومان هم برای هر خانوار کمیته امداد تقبل کرده که برای هر واحد مسکونی ۸۰ میلیون تومان پیش‌بینی ‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر مشکل مسکن و اشتغال مددجویان کمیته امداد مرتفع شود بسیاری از خانواده‌های مددجویان از زیرپوشش کمیته امداد خارج می‌شوند و با این اقدام هم در استان یک هزار و ۸۰۰ خانوار از زیرپوشش کمیته امداد خارج شدند.
مؤمنی یادآور شد: ما در بحث سیل ۲۰ میلیارد تومان کمیته امداد، هلال‌احمر و سپاه جمع‌آوری و کمک کردند و در بحث زلزله کرمانشاه هم تعهد ما ۲۰۰ واحد مسکونی برای ساخت بود که ۱۲ واحد هم اضافه بر این تعداد، قزوینی‌ها کمک کردند و احداث شد و ۲۱۲ واحد تحویل دادیم.
انتهای پیام

captcha