خسارت سیل به منازل و اراضی کشاورزی اسفراین
کد خبر: 3816239
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

خسارت سیل به منازل و اراضی کشاورزی اسفراین

گروه اجتماعی ــ فرماندار شهرستان اسفراین گفت: سیل روز گذشته به اراضی کشاورزی بام و صفی آباد و برخی منازل خساراتی وارد کرد.

سیل به منازل و اراضی کشاورزی شهرستان اسفراین خسارت زد

طاهر رستمی، فرماندار شهرستان اسفراین در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با اشاره به بارش 21 میلیمتری باران و تگرگ طی روز گذشته در این منطقه، اظهار کرد: با تدابیر صورت گرفته، سیلاب‌ها از مسیرهای خطرآفرین منحرف شد و خسارت کمتر شد.
وی افزود: در مناطق عباس‌آباد، راوخ و باغشجرد، تعدادی از منازل دچار آبگرفتگی شد و آبادی شش خانواری محمدآباد هم که در محاصره سیل بود، به موقع تخلیه شد.
رستمی با بیان اینکه بیشتر خسارات سیل متوجه اراضی کشاورزی بام و صفی آباد شد که در حال برآورد میزان ریالی آن هستیم، گفت: برای پیشگیری از خسارات بیشتر به روستاهای منطقه، سیل بند ایجاد شده در منطقه منگلی تقویت شد و با توجه به نفوذ شبانه سیل از سمت روستای الست، دو نقطه از مسیر جاده شکافته شد تا آب، خارج شود.
وی با ذکر اینکه در منگلی پایین هم با حضور نیروهای مردمی و بسیج و راهداری، سیل بند ایجاد شد، خاطرنشان کرد: دیشب هم راه‌های اسفراین به صفی آباد و گراتی به صفی‌آباد مسدود شده بود که البته از راه فرعی و کمربندی مانندِ الست، تردد جریان داشت اما در حال حاضراین مسیرها بازگشایی شده ولی چون پل خسارت دیده، در حال ترمیم است.
انتهای پیام

captcha