نمایشگاه قرآن نیازمند نوآوری است
کد خبر: 3814626
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۷
حجت‌الاسلام کلانتری:

نمایشگاه قرآن نیازمند نوآوری است

گروه اندیشه ــ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه نمایشگاه قرآن یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی است، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم نوجوانان و جوانان را به حضور در نمایشگاه ترغیب کنیم، نیاز است که دست اندرکاران نمایشگاه به نوآوری توجه داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، در حاشیه بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه قرآن ضمن حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا؛ با اشاره به اهمیت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بیان کرد: به دلیل اهمیت فراوان قرآن به عنوان زیربنا، رکن اصلی معرفت اسلامی، ارزش‌ها و سنت‌های اسلامی در جامعه اسلامی، می‌طلبد که هرگونه تلاشی که ممکن است در راستای توسعه فرهنگ قرآن و در راستای انس جامعه و شهروندان با قرآن و به ویژه جوانان و نوجوانان کوثر است، انجام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: نمایشگاه قرآن یکی از تلاش‌های برجسته و چشم‌گیری است که به برکت انقلاب اسلامی در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و همین نمایشگاه، برای حضور خانواده‌ها، دانشگاهیان و حوزویان انگیزه‌ای شده که در بهار قرآن که ذهن‌ها و زبان‌ها بیشتر معطوف به قرآن است، در این محیط قرآنی حاضر شوند.

کلانتری بیان کرد: همچنین نمایشگاه کمک می‌کند که فضای جامعه نیز قرآنی‌تر شود، همچنان که یک عده به این فضا می‌آیند و به دلیل دستاوردها و محصولاتی که عرضه می‌شود، تحت تاثیر قرار گرفته و متحول می‌شوند، از جمله اینکه در نمایشگاه اپلیکیشن‌های صوتی و تصویری یا نرم‌افزاهایی عرضه می‌شود و اینها کمک می‌کند که جمع بزرگی از شهروندان جامعه اسلامی متاثر از نمایشگاه شوند و بتوانند از فضای قرآن بهره‌مند باشند. بنابراین می‌توان نمایشگاه قرآن یکی از دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی محسوب کرد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای سخنان خود و در پاسخ به این سؤال که پیشنهاد شما برای بهبود سطح نمایشگاه چیست، تصریح کرد: پیشنهاد من این است که متولیان امر تلاش کنند که هر سال یک نوآوری در نمایشگاه وجود داشته باشد. وجود تکرار در نمایشگاه مناسب نیست. نباید شرایط به گونه‌ای باشد که اگر مخاطب یک سال نیامد، برایش تفاوتی نکند، بلکه باید طوری باشد که اگر یک سال شرکت نکرد، متوجه شود که چیزهای خوبی را از دست داده است. البته بنده در این زمینه که به صورت مصداقی چه کاری صورت گیرد تخصص ندارم، اما در هر صورت پیشنهاد می‌کنم که حتماً نوآوری را در دستور کار قرار دهند، به ویژه اینکه این نوآوری می‌تواند نوجوانان و جوانان را نیز به نمایشگاه قرآن بیاورد.

انتهای پیام

captcha