جنگ روانی علیه کشور نشانه ضعف آمریکا در عرصه عملیاتی است
کد خبر: 3814557
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
دبیرکل جبهه ایران اسلامی:

جنگ روانی علیه کشور نشانه ضعف آمریکا در عرصه عملیاتی است

گروه سیاسی ــ محمدحسین عظیمی عملیات روانی آمریکا علیه کشور را نشانه ضعف آمریکا در عرصه عملیاتی و صحنه واقعی نبرد دانست و گفت: هرچقدر سطح تبلیغات روانی بالاتر باشد، یعنی بخش عملیات واقعی در عرصه نبرد با ضعف رو به روست و این واقعیت امروز امریکاست.

محمدحسین عظیمی، دبیر کل جبهه ایران اسلامی (حامیان انقلاب اسلامی) در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به جنگ روانی و تهدیدات رژیم ایالات متحده علیه ایران گفت: آمریکایی ها پس از سقوط رژیم شاه و اشغال جاسوس‌خانه این کشور رسما با ما وارد یک درگیری تمام عیار شدند؛ آنها ایالات پنجاه و یکم خود را از دست داده بودند و از طرف دیگر غرور و جبروت ایالات متحده به واسطه اشغال سفارت این کشور در میان افکار عمومی جهان له شده بود.

وی افزود: پس در سطوح مختلف سیاسی، امنیتی، نظامی و از همه مهم‌تر اقتصادی با ما وارد یک دوره نزاع استراتژیک شدند. اگرچه آمریکا در مقاطعی اولویت‌های خود را مثلا از بحث امنیتی به سیاسی، یا از نظامی به اقتصادی تغییر داده، اما از تخاصم و عمق کینه خود نسبت به ملت انقلاب اسلامی ذره‌ای کم نکرده است.

دبیرکل جبهه ایران اسلامی با تکراری دانستن چرخه تهدید آمریکا علیه ملت ایران افزود: باید بدانیم اولا آمریکا، آمریکای دهه هشتاد میلادی نیست، این کشور به‌شدت افول کرده و به واسطه سیاست‌های غیرمعقول، جنگ‌طلبانه و استعماری خود گرفتار نوعی باتلاق ایدئولوژیک شده است؛ کافی است به آخرین درگیری نظامی این کشور نگاه کنیم. پس از هیاهوی فراوان علیه دولت سوریه، چند موشک به سمت اهدافی در عمق خاک این کشور شلیک شد که تعدادی از این موشک‌ها به واسطه سپر دفاعی مورد هدف قرار گرفت و تعداد دیگری به علت نقص فنی اصلا به نقطه اصابت نرسید. یعنی آنچه از آمریکا باقی مانده، بیشتر یک هیمنه پوشالی و پرستیژ از داخل پوسیده است که چنانچه در یک درگیری واقعی وارد شود، عمق این خلاء و ضعف بر همگان آشکار خواهد شد. شاید ایران تنها کشوری باشد که تا این حد طولانی با ایالات متحده دست به یقه شده و استوار بر جای خود مانده است.

عظیمی عملیات روانی آمریکا علیه کشور را نشانه ضعف آمریکا در عرصه عملیاتی و صحنه واقعی نبرد دانست و اضافه کرد: این یک معادله ساده در عرصه عملیات روانی است که هرچقدر سطح تبلیغات روانی بالاتر باشد، یعنی بخش عملیات واقعی در عرصه نبرد با ضعف رو به روست؛ خود غربی‌ها ضرب‌المثلی دارند با این مضمون که سگی که پارس می کند، نمی‌گیرد. این واقعیت امروز آمریکاست. ایالات متحده سنگین ترین سطح از تحریم‌ها را علیه ایران انجام داده و به نظر من، این لشگرکشی سنگین و لجستیک به منطقه، بیشتر برای اعتباربخشی و استحکام دیواره حصر اقتصادی ایران است. اما در عین حال به هیچ وجه نباید از نیروهای عمل‌کننده نیابتی آمریکا همچون رژیم‌های عربتان سعودی و صهیونیستی، یا حتی گروهک‌های تروریستی همچون داعش که در افغانستان مشغول سازماندهی گسترده هستند غافل بود.

دبیرکل جبهه ایران اسلامی در پایان با بیان این مطلب که ملت ایران هزاران سال است که در این اقلیم زندگی کرده و خطرات بسیاری را از سر گذرانده‌اند، گفت: تجربه تلخ مذاکره با آمریکا و توافق برجام یک خیر بزرگ داشت و آن اینکه خوشبین‌ترین افراد به مسیر سازش با نظام سلطه و علی‌الخصوص آمریکا دریافتند که نمی‌توان به بی‌منطق‌ترین دولت تروریستی دنیا هیچ‌گونه اعتمادی کرد و باید با تأسی از آموزه‌های والای انقلاب، ظرفیت عظیم و بی‌نظیر انسانی و مادی کشور را در سایه مدیریت جهادی و با الگوی اقتصاد مقاومتی فعال کرد و در برابر دشمن، با قدرت و صلابت ایستاد و از هارت و پورت اجانب کوچکترین ترسی به دل راه نداد.

انتهای پیام

captcha