حضور جدی افغانستانی‌ها در روز جهانی قدس
کد خبر: 3814486
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
رئیس مرکز تبیان افغانستان خواستار شد؛

حضور جدی افغانستانی‌ها در روز جهانی قدس

گروه بین‌الملل ــ رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان افغانستان از شهروندان این کشور خواست تا در سالروز ارتحال امام خمینی و روز جهانی قدس حضور جدی داشته باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از «صدای افغان»؛ این درخواست حجت‌الاسلام سید عیسی حسینی مزاری (رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان افغانستان) بنا بر حساسیت‌ها و خطرات موجود در منطقه خاورمیانه و فعالیت‌های دشمنان علیه اسلام و تشیع است.

وی همچنین درباره حرکت مردم ایران در راستای حمایت از مردم افغانستان و مهاجران این کشور به ایران، خواستار تجلیل باشکوه از سالگرد ارتحال امام خمینی و همچنین حضور جدی در روز جهانی قدس شد.

حسینی مزاری در ادامه با بیان چهار دلیل، تجلیل از امام خمینی(ره) و همچنین برگزاری روز قدس را دارای اهمیت بسیار دانست و گفت که گرامیداشت این دو مناسبت در راستای اهداف منطقه‌ای، بین‌المللی و امنیتی ماست.

رئیس خبرگزاری صدای افغان همچنین اظهار کرد: بزرگداشت پیامبران الهی و امامان معصوم(ع) از جمله شعائر الهی است و تجلیل از علمایی که وارث انبیاء و همچنین جانشینان ائمه معصومین(ع) هستند نیز از این جمله به شمار می‌آید و تلاش در این عرصه برای ما ثواب دارد؛ بنابراین ما براساس دستورات دین موظف هستیم از شخصیت‌هایی مثل امام خمینی تجلیل کنیم و این تجلیل باید باشکوه، جدی، اثرگذار و دارای پیام‌های گوناگون و متعدد باشد.

همچنان به گفته وی، برگزاری روز جهانی قدس منشأ قرآنی دارد. وی با اشاره به این آیه قرآن که می‌فرماید «وَإِنِ اسْتَنصَرُوكُمْ فِي الدِّينِ فَعَلَيْكُمُ النَّصْرُ» تصریح کرد: ما موظف هستیم که براساس دستور قرآن کریم و امامان معصوم(ع) به داد ملت مظلوم فلسطین برسیم و علیه رژیم ظالم اسرائیل فریاد مبارزه سر دهیم و برگزاری روز جهانی قدس به نوعی کمک کردن به مردم مظلوم فلسطین و فریاد مبارزه سر دادن علیه ظالم است.

رئیس مرکز تبیان با اشاره به سخنان اخیر عباس عراقچی، معاون وزارت خارجه ایران درباره مهاجران و حمایت شخصیت‌های حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران از آنها اظهار کرد: با توجه به این روند می‌خواهیم در مواقع و مقاطعی نشان بدهیم که مردمی قدرشناس هستیم.

وی گفت: ایران در طول جهاد، دوران مقاومت و طی 18 سال اخیر در کنار دولت و مردم افغانستان بود؛ چهار دهه پذیرای میلیون‌ها مهاجر بود و ما هم در غم و شادی ایرانیان شریک بوده و هستیم. ما فارغ از اینکه امام خمینی یک شخصیت جهانی بود، از ایشان که برخاسته از ایران و در منظر عامه به عنوان یک ایرانی شناخته می‌شود، تجلیل می‌کنیم.

حسینی مزاری تأکید کرد: ما می‌خواهیم ‌ در سطح دنیا نشان بدهیم که درد سنی، درد شیعه است و بالعکس. امروز به طور قطع اهل تسنن در فلسطین در حال مبارزه هستند؛ زنان، کودکان، پیران و جوانان اهل سنت در سرزمین غزه مورد ظلم و ستم اسرائیل قرار دارند.

وی افزود: این مردم با شهامت در برابر رژیم اسرائیل مبارزه می‌کنند و ما که شیعه هستیم، به دستور مرجع عالی خود، به حمایت از مردم سنی شعار می‌دهیم و حرکت می‌کنیم و این کار سبب هماهنگی، همسویی و وحدت بین شیعه و سنی می‌شود و نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در رابطه با اختلافات شیعه و سنی را نقش بر آب می‌کند.

حسینی مزاری ادامه داد: درباره بُعد بین‌المللی تجلیل از شخصیتی مثل امام خمینی نیز باید گفت که با این تجلیل دنیا متوجه می‌شود که شخصیت‌هایی مثل ایشان از پایگاه وسیع مردمی برخودار هستند و سربازان گسترده‌ای در سطح ملل و کشورهای گوناگون دارند؛ امروز نیز افغانستانی‌ها هم تحت دستور و زعامت این شخص بزرگ در صحنه هستند.

رئیس مرکز تبیان دلیل دیگر برای تجلیل از امام خمینی(ره) و شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را اهداف امنیتی خواند؛ افغانستان اگر علاقه دارد که امنیت در این کشور برقرار و ناامنی رفع شود، باید به دنبال ریشه‌های ناامنی باشد و ریشه‌های این ناامنی نیز بیرون از منازل ماست و یکی از ریشه‌های عمده ناامنی در کشورهای اسلامی، رژیم اسرائیل است و در این میان اگر کار دیگری نمی‌توانیم بکنیم، حداقل باید در صحنه حضور پیدا کنیم و با شعارهای خود این پیام را به جهان برسانیم که امروز رژیم اسرائیل، نه فقط علیه مردم فلسطین ظلم می‌کند، بلکه به دنبال ایجاد ناامنی در تمام کشورهای اسلامی از جمله افغانستان است.

وی تأکید کرد که امروز ردپای نیروها، جاسوس‌ها و شخصیت‌های اسرائیلی در افغانستان بیش از هر زمان دیگر آشکار است؛ این نیروها امروز از نظر رسانه‌ای خیلی در صحنه حضور پیدا کرده و رابطه نزدیکی با مردم افغانستان و اسرائیل دارند. به عنوان نمونه جمعه آخر ماه رمضان که روز مبارزه با اسرائیل و حمایت از مردم فلسطین است را به عنوان جمعه نزدیکی مردم افغانستان با اسرائیل و جمعه نزدیکی اسلام و یهودیت اعلام کردند و در این راستا حرکت‌های رسانه ‌ای دارند.

انتهای پیام

captcha