سیره علوی؛ موضوع نشست ایرانیان در دهلی نو
کد خبر: 3814437
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

سیره علوی؛ موضوع نشست ایرانیان در دهلی نو

گروه بین‌الملل ـ بیست‌وششمین نشست دینی با موضوع «زندگی حضرت علی بن ابیطالب(ع)» ویژه ایرانیان مقیم هند در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ حجت‌الاسلام علی زینتی، سخنران این نشست، درباره زندگی معیشتی و اقتصادی حضرت علی(ع) به عنوان الگوی نقش‌آفرین در زندگی مسلمانان مطالبی را بیان کرد.

وی افزود: نخستین موضوع بحث سیره اقتصادی و معیشتی حضرت علی(ع) است که در بررسی آن از تاریخ زندگی و فرمایش آن حضرت در نهج‌البلاغه استفاده می‌کنیم.

همچنین، زینتی درباره سیره اقتصادی امام علی(ع) در اداره امور اقتصادی جامعه و سیره اقتصادی آن حضرت در رفتارهای اقتصادی شخصی سخنانی را ارائه داد.

وی افزود: در موضوع اقتصادی، زندگی حضرت به چندین مقطع تقسیم می‌شود؛ اول از زمان طفولیت حضرت علی(ع) تا زمان هجرت به مدینه. خاندان و جد حضرت علی(ع) در میان عرب‌ها از جایگاه معنوی و اجتماعی بالایی برخوردار بودند و این طایفه در طوایف عرب، زبانزد خاص و عام بود، اما از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی به سر نمی‌بردند.

زینتی در ادامه تصریح کرد: رسول خدا(ص)، حضرت علی (ع) را به فرزندخواندگی خود قبول کرد و حضرت علی نمونه و الگوی تربیتی است که رسول خدا او را تربیت کرده است. حضرت علی(ع) از دوران طفولیت تا هجرت به مدینه تحت کفالت و تربیت رسول خدا(ص) قرار داشت.

سیره علوی؛ موضوع نشست ایرانیان در دهلی نو

انتهای پیام

captcha