بانک اطلاعات فعالان قرآنی دانشگاه‌ها تهیه شود
کد خبر: 3814431
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

بانک اطلاعات فعالان قرآنی دانشگاه‌ها تهیه شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان بر لزوم تهیه بانک اطلاعات فعالان قرآنی دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: از ظرفیت خبرگزاری قرآنی ایکنا در نشر فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها استفاده شود.

استفاده از ظرفیت ایکنا در نشر فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌هابه گزارش ایکنا از لرستان، رامین جانی‎پور، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی لرستان در نشست شورای قرآنی دانشگاه‌های لرستان که جمعه، سوم خرداد در محل دانشگاه لرستان برگزار شد، به ظرفیت خبرگزاری ایکنا اشاره و اظهار کرد: خبرگزاری بین‌المللی قرآن در لرستان آمادگی پوشش فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های استان را دارد.
وی بر استفاده از ظرفیت خبرگزاری‌های قرآنی در نشر فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی تهیه شود.
جانی‌پور سطح‌بندی میزان توانمندی‌های دانشگاهیان در حوزه برنامه‌های قرآنی را امری ضروری دانست و گفت: نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی در سطح دانشگاه‌ها ترویج داده شود.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی بر بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها برای ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه‌خوانی تأکید کرد و افزود: نهضت نهج‌البلاغه‌خوانی به‌عنوان فرهنگ عمومی اشاعه داده شود.

در ادامه این جلسه امین فاطمی‌نیک، معاون دفتر استانی لرستان به‌عنوان دبیر دبیرخانه هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه، گفت: هم‌زمان با روز ولادت حضرت کریم اهل‌ بیت(ع) نخستین جلسه شورا برگرار شد و می‌خواستیم با قرائت قرآن‌کریم اعلام کنیم آماده خدمت به قرآن و اهل‌ بیت(ع) در عرصه دانشگاه‌ها هستیم.
وی ادامه داد: تعامل دانشگاه‌های استان و هماهنگی در برنامه‌های منسجم و مؤثر قرآن و عترت از اهداف تشکیل این شورا است.
فاطمی‌نیک در خصوص دیگر اهداف تشکیل شورای فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌‌های لرستان، گفت: ترویج سبک زندگی قرآنی و متنعم شدن از معارف اهل بیت عصمت و طهارت در متن زندگی دانشگاهیان در سه گروه مخاطب دانشجو، استاد و کارمندان از اهداف دبیرخانه است.
دبیر دبیرخانه هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های لرستان گفت: تبیین بندهای آیین‌نامه تشکیل شورای استانی در قالب ذکر اهداف شورا، معرفی اعضاء، شرح وظایف دبیرخانه از دیگر اهداف تشکیل این شورا است این در حالی‌است که مجمع مشورتی این شورا وظیفه اجرایی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها را بر عهده خواهد داشت.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، رئیس دفتر استانی و رئیس شورای فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌‌های لرستان نیز در این جلسه با ذکر حدیثی از کتاب میزان‌الحکمه در اهمیت و بزرگداشت قرآن‌کریم، تصریح کرد: هدف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در تشکیل دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های استان، هم‌افزایی و همراهی همه مراکز آموزش عالی استان در برپا داشتن نهضت قرآنی و استفاده از ظرفیت و امکانات همه بخش‌های دانشگاه در پیشبرد این هدف است.

مجتهدزاده‌اصل، رئیس اداره فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان لرستان ترویج فرهنگ قرآن را امری اجتناب‌ناپذیر برشمرد و گفت: همه فعالان قرآنی در سطح دانشگاه‌های استان شناسایی شوند.
وی با تأکید بر لزوم پرداخت به نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، افزود: بررسی نقاط قوت و شناسایی استعدادهای دانشجویی گام اول فعالیت دبیرخانه شورای فعالیت های قرآنی دانشگاه‌ها باشد.

در ادامه این جلسه عالی‌پور، معاون آموزش و پژوهش و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، گفت: از ظرفیت بنیاد مهدویت و هم‌افزایی با آن برای فعالیت در دانشگاه‌ها استفاده شود.
وی خدمت به قرآن در دانشگاه‌ها را تکلیف جامعه دانشگاهی دانست و افزود: شناسایی فعالان قرآنی و ارتقای توانمندی آنان مدنظر قرار گیرد.

‌زهره‌ای، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد لرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: از روش‌های مدرن در جذاب‌سازی و ابزار هنر و رسانه در ترویج فرهنگ قرآنی بهره‌برداری شود‌
وی خواستار شتاب‌بخشی در تشکیل مجمع مشورتی زیرمجموعه شورای استانی شد و گفت: عملیات ترویج فعالیت‌های قرآنی در اسرع‌ وقت آغاز شود‌.

حجت‌الاسلام فلاحی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز در این جلسه بر توجه به بُعد عترت در کنار قرآن تأکید کرد و گفت: از پرداختن دقیق به مقوله فعالیت‌های حوزه عترت نباید غافل شد‌.
وی خواستار اهتمام به ترویج فعالیت قرآنی متناسب با سطح استادان دانشگاه شد و افزود: در این راستا نیازمند برنامه‌های آموزشی در این حوزه هستیم.
فلاحی بر حمایت از جلسه‌های قرآنی در دانشگاه تأکید کرد و افزود: تمام عناصر دانشگاه در برگزاری فعالیت‌های قرآنی ذیل شورای فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌‌ها همکاری کنند.

انتهای پیام

captcha