غفلت دشمن از استراتژی بومی؛ عامل پیروزی رزمندگان/ ناگفته‌های خرمشهر بازگو شود
کد خبر: 3814391
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

غفلت دشمن از استراتژی بومی؛ عامل پیروزی رزمندگان/ ناگفته‌های خرمشهر بازگو شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ یکی از فرماندهان عملیات بیت‌المقدس در نشستی که به‌مناسبت سالروز فتح خرمشهر برگزار شد، گفت: در مناسبت سوم خرداد که درخشان‌ترین صحنه دفاع مقدس در آن به وقوع پیوست خیلی مسائل بازگو نمی‌شود، اینکه سؤال می‌شود پس از خاتمه جنگ حق مطلب در این محور بازگو شده است یا خیر باید بگویم پس از ۳۶ سال هنوز خیر.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عملیات بیت‌المقدس به عنوان درخشان‌ترین صحنه دفاع مقدس با رمز «یا علی‌بن‌ابیطالب(ع)» به منظور آزادسازی خرمشهر، پادگان حمید و هویزه در غرب رودخانه کارون، جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر در ساعت 30 دقیقه بامداد 20 اردیبهشت‌ماه سال 1361 آغاز شد.

این عملیات بزرگ در 4 مرحله و 25 روز در منطقه‌ای به وسعت 6 هزار کیلومتر مربع توسط سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی در قالب 157 گردان پیاده، مکانیزه و زرهی انجام گرفت و در نهایت به آزادسازی خرمشهر، بند خرمشهر، شهر هویزه، پادگان حمید، آزادسازی جاده مهم اهواز ـ خرمشهر، رودخانه کرخه، آزادسازی جاده سوسنگرد ـ هویزه، آزادسازی 8 پاسگاه مرزی و خارج شدن بخش وسیعی از جنوب کشور از زیر آتش دشمن متجاوز ختم شد. موفقیت عملیات بیت‌المقدس حاصل فداکاری همه رزمندگان و ایثار 6 هزار شهید و 24 هزار مجروح بود و در کنار آن 50 فروند تانک و نفربر، سه هزار خودروی نظامی و 300 قبضه توپ و ... غنائم جنگی در پی داشت.

سعید وفایی، یکی از فرماندهان عملیات بیت‌المقدس در نشستی که به‌مناسبت سالروز فتح خرمشهر در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، گفت: موضوع سوم خرداد و فتح خرمشهر هر سال حال و هوایی در کشور ایجاد می‌کند به حسب اینکه بخشی از این مناسبت‌ها دولتی می‌شوند مقداری جنبه ارزشی و معنوی آن تحت‌الشعاع حالت دولتی قرار می‌گیرد، اگر شرایطی بود مردم سالروز فتح خرمشهر را برگزار کنند مانند 22 بهمن، راهپیمایی روز قدس، اربعین، عاشورا و ... قطعاً پرشورتر و با حال و هوای بهتری برگزار می‌شد؛ چراکه مردم نقش تعیین کننده‌ای دارند.

غفلت دشمن از استراتژی بومی؛ عامل پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس/ حق عملیات بیت‌المقدس ادا نشده است
وی ادامه داد: در مناسبت سوم خرداد چیزهایی گفته می‌شود و خیلی مسائل بازگو نمی‌شود، ما وقتی‌ که مسئله‌ای را زیاد و مشابه هم تکرار کردیم برای عموم به مسئله‌ای عادی تبدیل می‌شود، اینکه سؤال می‌شود پس از خاتمه جنگ حق مطلب در این محور بازگو شده است یا خیر باید بگویم پس از 36 سال هنوز صدا و سیما برنامه‌هایی را با این مضمون «شنوندگان عزیز، شنوندگان عزیز، خونین شهر شهر خون آزاد شد» پخش می‌کند، افرادی که در این زمان تلویزیون تماشا می‌کنند متوجه می‌شوند یا هفته دفاع مقدس است یا فتح خرمشهر و هر سال هم این برنامه تکرار می‌شود.
وفایی ادامه داد: صحبت‌های ما از سر تعصب نیست و نمی‌گوییم چون ما از این گروه هستیم، تحقیقاً نوآوری در بزرگداشت روز خرمشهر نداشته‌ایم و فردی هم دنبال نوآوری نبوده‌اند، یکی از نمونه‌های نوآوری این است که از دکترای علوم سیاسی که در کشورهای خارجی دیپلمات، سفیر یا کاردار بوده‌اند در مورد فتح خرمشهر سؤال شود و او از نگاه سیاسی و اثرات این رخداد مهم در جوامع بین‌الملل ابعاد این فتح را تشریح کند. خرمشهر بعد از بیش از یکسال اشغال توسط دشمن آزاد می‌شود، درست است تعصباتی وجود دارد، اگر دو جبهه ایران و بعث در عملیات بیت‌المقدس را بررسی کنیم متوجه تعصب می‌شوید چراکه اردوگاه ما رزمندگان دست خالی و با حداقل‌ها و در طرف دیگر دشمن با دست پر، اردوگاه ایران جمعی ملت کشاورز، کارگر، روستایی، محصل و مردم کوچه و خیابان از سوی دیگر دشمن نیروهای ماهر آموزش دیده در آموزشگاه‌های امریکا و اسرائیل، انچه از این نبرد به عنوان فتح‌الفتوح یاد می‌شود این موارد است.
وی اضافه کرد: وقتی جغرافیای منطقه برای مردم بازگو نمی‌شود آنان مسافت را نمی‌دانند و گمان می‌برند در فاصله کمی قرار داشته و عده‌ای رزمنده الله‌اکبرگویان آن منطقه را فتح کرده‌اند. از اهواز تا خرمشهر 135 کیلومتر فاصله بود این 135 کیلومتر 20 کیلومتر که آمدیم به جنگل جم کوره الان دژبانی لشکر 92 زرهی است و 110 کلیومتر تا خرمشهر بسیجی و دیگر رزمندگان خوابیده و بلند شده، سینه‌خیز رفته شلیک کرده جنگیده تا به خرمشهر رسیده‌اند، رزمندگان 110 کیلومتر در طول و 35 کیلومتر در عرض با از جان گذشتگی جنگیدند، در این جغرافیا در زمینی صاف و بدون مانع که وقتی دشمن تیراندازی می‌کرد تا شعاع 18 کیلومتری را هدف قرار می‌داد، تک تک رزمندگان با پای پیاده رفته خیز به خیز در شرایط سخت جنگیده و پیش رفت‌اند.

ناگفته‌های خرمشهر برای مردم بازگو شود
وفایی گفت: نمی‌دانم کوتاهی از ما رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس است یا از اصحاب رسانه که ناگفته‌های خرمشهر را برای مردم بازگو نمی‌کنند. ما همیشه آماده بودیم تا حرف بزنیم، اما ذوق هنری، انگیزه و فردی که وقایع را به تصویر خط و عکس بکشد نبوده است. اینقدر به امداد غیبی و معجزه عادت کردیم که همه چیز را برعهده آنان می‌گذاریم، اما حقیقتا فتح خرمشهر اتفاق خارق‌العاده به نسبت تمامی جنگ‌هایی است که در دنیا به وقوع پیوسته است. واقعا خرمشهر را خدا آزاد کرد اما به جز امداد غیبی در جبهه مقاومت ایران از طفل 13 ساله دانش‌آموز تا پیرمرد 70 ساله وجود داشتند، همپا کردن این افراد کار ساده‌ای نیست، آنان بدون هیچ حرف و سخنی 2 ماه در کنار یکدیگر آموزش‌های سخت را گذرانده و با تمامی کمبودها و شرایط بد آب و هوایی جنوب ساختند بدون اینکه حرف درشتی از زبان فردی جاری شود. ترکیب نیروی انسانی ما این افراد بودند و از نظر ساز و برگ نیز سنگین‌ترین سلاح ما آر پی جی بود، در این جنگ گردان ما با گردان دشمن، ساز و برگ ما با ساز و برگ دشمن، آموزش ما با آموزش دشمن قابل مقایسه نبود.
وی اضافه کرد: صدام آنقدر به نیروهای رزمی و ساز و برگ‌هایش اعتماد داشت که گفت اگر ایرانی‌ها خرمشهر را گرفتند کلید بصره را به آنان می‌دهم، پشت این ادعا زوری نهفته است که اگر سرباز یا فرمانده‌ای عقب نشیند نه تنها خودش بلکه خانواده او را نیز اعدام می‌کنند و از همه مزایایی که دولت به شهروندان می‌دهد محروم می‌شوند.
وفایی ادامه داد: چند سال پیش به بصره سفر کردیم راننده ماشین وقتی به بصره و رودخانه شط‌العرب که در ایران به اروند‌رود معروف است رسیدیم، روی رودخانه پلی وجود داشت که بصره شرقی و غربی را به یکدیگر وصل می‌کرد راننده گفت این پل به پل‌الحارث معروف است که همیشه چند سرهنگ و سرتیپ در این پل اعدام می‌شد و تا نفرات بعدی که اعدام می‌شوند همان بالا می‌ماندند در مقابل این افراد رزمندگان برای حضور در جبهه احساس تکلیف می‌کردند و خود را در برابر خدا مسئول می‌دانستند. بعد از انقلاب فرهنگ ما در مملکت اینطور است که دشمن را بسیار کم و ناچیز می‌پنداریم، گاهی عظمت و ابهت نبرد اقدامات رزمندگان اصلا به چشم نمی‌آید، حتی امروز وقتی شایعه حمله امریکا نشر پیدا می‌کند کسی هراسی ندارد گویا دشمن در نظر آنان هیچ است، اگر شایعه حمله امریکا به کشورهای دیگر برسد عده‌ای از ترس خود را می‌کشند، چرا؟ برای اینکه دست آنان نیفتند. تصور اینکه با آنان درگیر شوند امری محال به شمار می‌آید اما در ایران برایشان امری عادی به شمار می‌آید.
وفایی اظهار کرد: دیدگاه و فرهنگ این است که دشمن را نادیده می‌گیریم و در ساخت فیلم نیز دشمن را کوچک و ذلیل، کم‌هوش، پرخور معرفی می‌کنیم در صورتی‌که اصلاً اینطور نیست، برترین، به روز‌ترین، زبده‌ترین نیروها به ارتش صدام فنون جنگی و آموزش رزمی می‌دادند و حتی با وضعیت ایران آنان را سازگار می‌کردند.

غفلت دشمن از استراتژی بومی؛ عامل پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس/ حق عملیات بیت‌المقدس ادا نشده است

حق عملیات بیت‌المقدس ادا نشده است
غلام‌عباس صالحی، یکی دیگر از فرماندهان دوران دفاع مقدس در عملیات بیت‌المقدس هم گفت: به نظر ما حق مطلب جنگ و روزهای فتح‌الفتوح عملیات بیت‌المقدس ادا نشده است، بعد از پذیرش قطعنامه به سرعت پیشرفت‌های تکنولوژیکی و صنعتی در جامعه به سمت اصلاح خرابی‌های جنگ رفت، آبادانی مناطق پس از اتمام جنگ اقدامی درست و به جاست، اما اینکه اصلاح خرابی‌های جنگ عاملی برای نفوذ و تأثیرگذاری عده‌ای از سکولارهای مذهبی شد که اداره جامعه را به دست بگیرند درست نبود که امروز کار را بدین‌جا رساندند.
وی تصریح کرد: وقتی فرهنگ غیر متجانس به جای فرهنگ ناب محمدی(ص) اجازه ورود به سطح کلان جامعه پیدا می‌کنند افکار بسیاری از مردم و حتی بچه‌های دفاع مقدس را جذب خود کرده تا اینکه برخی از اقشار ما نیز مباحث دنیوی را دنبال کردند. این برهه از زمان یعنی سال‌های بعد از دفاع مقدس ما در مقاطع مختلف با شبیخون فرهنگی، فتنه سال 78، فتنه سال 88 و... مواجه بودیم و در تمامی این سال‌ها ما همه چیزمان را مدیون بیداری مقام معظم رهبری هستیم. تنها عامل نجات‌دهنده و هدایت‌گرایانه در واقع تثبیت تفکرات اصلی انقلاب اسلامی برعهده رهبری بوده است و ایشان همواره بیدارباش زده و عناصری را که باید برای ادامه راه انقلاب استفاده می‌کردند به کار گرفتند. اگر انقلاب در طول تمام این سال‌ها صددردصد نتوانسته باشد اقتدار و ماهیت پر صلابت خود را به رخ دیگران بکشاند اما درصد بالایی در این حوزه موفق بوده است.
صالحی ادامه داد: قطع به یقین نفوذ ایران، ماهیت انقلاب اسلامی و نشر اسلام در کشورهای غربی و امریکایی بیشتر از تحریم‌ها و جنگ نرم اعمال شده آنان در ایران است. پس ما اعتقاد داریم جنگ در گستره بسیار وسیع‌تری خود را اثبات کرده است و این اسمش جنگ نبود بلکه هدایت معنوی و بیداری‌گری کامل‌ترین دین توسط رهبران الهی است، رهبری ایران نشئت گرفته و دست‌پروده مکتب سرخ اثنی عشری است و این راه همچنان ادامه خواهد داشت.
وی در رابطه با سوم خرداد نیز اظهار کرد: همه ما مدیون شهدای انقلاب و دفاع مقدس هستیم، در سوم خرداد چند عامل همچون باور داشتن رهبری الهی و کامل از جمله عوامل پیروزی در فتح خرمشهر بود، بی شک این جنگ ثابت کرد دین نه تنها افیون جامعه نیست بلکه انگیزه‌های بسیار نامحدود برای ادامه حیات دارد اما نه حیات حیوانی بلکه حیات طیبه انسانی در کنار اندیشه‌های بلند، هدفمند و آینده‌نگر. وجود این تفکرات در جامعه موجب خلق شدن شهید باکری‌ها، متوسلیان‌ها، زین‌الدین‌ها و ... شد، آنان تنها به 2 روز بعد خود نگاه نمی‌کردند بلکه برای هر برنامه چشم‌اندازی بلند ترسیم می‌کردند.
صالحی افزود: ایمان، اعتقاد راسخ دینی در سطح عامه به قدری گسترش داشت که در مجموعه جنگ از نوجوان 13 ساله تا پیرمرد 70 ساله را می‌دیدیم که برای مبارزه با دشمن از هم سبقت می‌گرفتند، در عملیات بیت‌المقدس خیلی خوب نشان داده شد که این مسابقه برای فتح بالاترین قله ایمان و به زیر کشاندن شیطان است. در این زمان وحدت تاثیرگذاری در جامعه ایجاد شده بود و هر فردی هر طور که می‌توانست از پیرزن روستایی گرفته تا دکترها و ... به جنگ کمک می‌کرد. همه افراد در گوشه و کنار آمدند تا حرف امام زمین نماند که فرمودند امروز تمام اسلام در برابر تمام کفر ایستادند و اینجا بود که مردم برای نجات تمام اسلام قیام کردند.
وی در پاسخ به این سؤال که واقعه سوم خرداد چه تأثیری بر ادامه جنگ داشت، گفت: دشمن تا سوم خرداد که فتح خرمشهر بود چهره اصلی خود را نشان نمی‌داد و امریکایی‌ها، غربیان و اسرائیل پشت سر صدام او را مخفیانه حمایت می‌کردند اما با وقوع این حماسه دشمن چهره از نقاب انداخت و آشکارا در جنگ حضور داشت. آنان با ایجاد جنگ‌های قومیتی قصد داشتند تیشه به ریشه انقلاب و اسلام بزنند که تدابیر حکیمانه امام راحل و انگیزه بلند عموم مردم از این اتفاق جلوگیری کرد.

غفلت دشمن از استراتژی بومی؛ عامل پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس/ حق عملیات بیت‌المقدس ادا نشده است

غفلت دشمن از استراتژی بومی
نورخدا قاسمی، یکی دیگر از فرماندهان عملیات بیت‌المقدس هم گفت: آنچه در دفاع مقدس ازابتدای جنگ تا به حال اتفاق افتاده است تدوین استراتژی بومی است، استراتژی که منجر به فتح و ظفر شده است و باعث شد که ما در دوران دفاع مقدس پیروز باشیم. یکی از دلایلی که دشمن مغلوب شد این است که آنان از استراتژی بومی ما خبر نداشتند استراتژی بومی ایران نشأت گرفته از فرهنگ دینی، قرآنی و انقلابی بود و دشمن در برابر این مهم هیچ راهی برای مقابله نداشت، اگر ما استراتژی کلاسیک متأثر از بلوک شرق(ورشو) و بلوک غرب(ناتو) را می‌گرفتیم قطعا نمی‌توانستیم با دشمن مقابله کنیم.
وی ادامه داد: آنان بر اساس برآورد و برنامه کلاسیک فکر می‌کردند ظرف مدت یک هفته تا ده روز پیروز میدان می‌شوند، این حرف کاملا کلاسیک بود و با در نظر گرفتن اصول فنی جنگ کاملا درست بود، اما براساس برآورد انقلابی و استرا تژی بومی توازن بهم خورد و صدامی که می‌توانست فاتح باشد مغلوب شد، این استراتژی توانست نیروهای مردمی را جذب کرده، آموزش و سازماندهی کند و در طراحی عملیات هم موفقیت‌آمیز عمل کند.
قاسمی افزود: دشمن خواست آبادان را اشغال کند که رزمندگان با عملیات ثامن‌الائمه(ع) حصر آبادان را شکستند، در عملیات طریق‌القدس بستان را آزاد کردند و در عملیات فتح‌المبین 2 هزار کیلومتر مربع آزاد می‌شود. بعد از عملیات بیت‌المقدس بحث صلح به وجود می‌آید که باید تحلیل کرد چرا صلح بعد از عملیات بیت‌المقدس مطرح شد؟ یکی از دلایل این امر به تعبیر حامیان این است که صدام رو به شکست رفت، در ابتدای جنگ هیئت‌هایی به سوی ایران آمدند و با امام دیدار کردند طرح موضوع آنان قطع درگیری بود نه صلح. آنان طرح آتش‌بس را ارائه دادند که امام فرمودند ما صلح می‌کنیم اما سه شرط داریم اول اینکه متجاوز معرفی و تنبیه شود و غرامت ما پرداخت شود که افرادی که حامی صدام بودن تمکین نکردند.
وی تصریح کرد: بعد ازعملیات بیت‌المقدس که سال دوم جنگ اتفاق افتاد، در آن مقطع زمانی عراق 13هزار و 600 کیلومتر از خاک ایران را اشغال کرده بود، در عملیات‌ها تا فتح بیت‌المقدس حدود 8 هزار و 600 کیلومتر را از اشغال متجاوزان در آوردیم که 5 هزارکیلومتر هنوز در اشغال آنان است، خود عراق از 2500 کیلومتر عقب‌نشینی کرد و در این زمان هنوز 2500 کیلومتر مربع در اشغال دشمنان بود که ما باید آن را آزاد می‌ساختیم، بیان آتش‌بس، گرفتن فرصت برای تجدید قوای صدام بود و ما نباید این فرصت را به آنان می‌دادیم، چراکه اگر متجاوزی قصد صلح دارد باید از تمام خاک کشور خارج شود نه اینکه هنوز مهران، نفت‌شهر دست عراقی‌هاست و انان امدند و دم از صلح می‌زنند.
قاسمی با بیان اینکه دشمن همواره خواهان ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است، به اظهارات سال‌های اخیر انان در برجام اشاره کرد و افزود: استفاده از سلاح اتمی در فرهنگ اسلامی و انقلابی ما جایی ندارد، انان به بهانه‌های مختلف قصد اذیت ملت ایران را دارند، ما دنبال سلاح اتمی نبوده و نیستیم، اما دنبال کردن فناوری هسته‌ای حق ماست. سلاح هسته‌ای و استفاده از آن در فرهنگ ما جایی ندارد.
وی ادامه داد: ما فرهنگ دینی داریم و استراتژی ما استراتژی دفاع است، ما وزارت جنگ نداریم وزارت دفاع داریم در شرایطی که دشمن بر ما حمله کند قطعا ما از میهن و کیان خود دفاع می‌کنیم، امروز نیز باید استراتژی خود را بر اساس غنای بومی، هنر، فرهنگ، رسانه و اقتصاد بگذاریم تا از این بحران‌ها عبور کنیم.
سعید وفایی، دیگر فرمانده عملیات فتح خرمشهر بیت‌المقدس گفت: 19 گروه از رزمندگان استان مرکزی در عملیات بیت‌المقدس در قالب بسیج، سپاه، ارتش، جهاد، سازمان‌ها و ادارات دولتی و نهادها حضور داشتند که به شرح زیر هستند:
یک گروه از شهرستان ساوه به فرماندهی سید حسن مسئله‌گو با عنوان گردان امام علی(ع) در تیپ 22 بدر
یک گردان از شهرستان‌های اراک، خنداب، شازند و کمیجان به فرماندهی شهید ناصر بختیاری با عنوان گردان امام حسین(ع) در تیپ 22 بدر
گروه دوم رزمندگان اراک به فرماندهی شهید رحیم آنجفی با عنوان گردان امام حسین(ع) در تیپ 22 بدر
گروه سوم رزمندگان اراک به فرماندهی شهید قاسم داوری با عنوان گردان امام سجاد(ع) در تیپ 22 بدر
گروه رزمندگان شهرستان محلات به فرماندهی شهید فضل‌الله خراسانی با عنوان گردان امام سجاد(ع) در تیپ 22 بدر
گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی شهید حمزه جعفری با عنوان گردان امام سجاد(ع) در تیپ 22 بدر
گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی شهید ابوالقاسم محسنی با عنوان گردان ابوذر در تیپ 7 ولیعصر(عج)
گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی شهید حاجی محمودی با عنوان گردان ابوذر در تیپ 7 ولیعصر(عج)
گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی شهید احمد صاعدی با عنوان گردان عمار در تیپ 7 ولیعصر(عج)
گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی برادر اصغر شکری با عنوان گردان سلمان در تیپ 7 ولیعصر(عج)
گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی شهید محمد نبی شیخی با عنوان گردان عمار در تیپ 7 ولیعصر(عج)
گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی شهید خلیل ملاطاهری با عنوان گردان پدافندی مستقر در خرمشهر
گروه رزمندگان شهرستان خمین به فرماندهی شهید سهراب عبدی با عنوان گردان پدافندی سپاه خرمشهر
گروه رزمندگان شهرستان محلات به فرماندهی شهید عبدالله خاکپور با عنوان گردان عمار در تیپ 7 ولیعصر(عج)
گروه رزمندگان شهرستان اراک به فرماندهی برادر جواد رحیمی و شهید نیازعلی طالبی با عنوان گردان جانبازان روح‌الله در تیپ 7 ولیعصر(عج)
گروه رزمندگان شهرستان اراک به فرماندهی برادر محسن فرخی با عنوان گروهان زرهی تیپ 30 زرهی سپاه
گروه رزمندگان شهرستان‌های تفرش و آشتیان در گردان مالک‌اشتر تیپ 27 محمد رسول‌الله(ص)
گردان مهندسی رزمی جهاد سازندگی استان و رزمندگان ناجا متشکل از هنگ ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی و شهربانی سابق.
وفایی ادامه داد: همچنین رزمندگانی از استان مرکزی بودند که در یگان‌های متعدد ارتش جمهوری اسلامی فعالیت داشتند ولی به دلیل اینکه در استان یگان مستقل ارتش نداشتیم این عزیزان همیشه مغفول مانده‌اند که در قالب 200 نفر رزمنده بودند.
وی با انتقاد و اظهار تأسف از کسانی که اختلافات قومیتی در کشور ایجاد می‌کنند اظهار کرد: صدام برای پیشبرد اهداف خود در زمان جنگ بین شهرهای مختلف از جمله دزفول و اندیمشک اختلافات قومیتی ایجاد می‌کرد و متأسفانه این روند بعد از جنگ هم تا حدودی ادامه داشته است.
وفایی با تأکید بر اینکه نباید شهری را در کشور به عنوان نژاد برتر معرفی کنیم افزود: همه زیر پرچم جمهوری اسلامی هستیم و اگر می‌خواهیم از کسی به نیکی یاد کنیم باید ایرانی جماعت را معرفی کنیم چرا که این‌گونه پراکندگی‌ها دردی از اسلام و انقلاب دوا نخواهد کرد، به طور مثال می‌توان روز مقاومت دزفول را به نام روز مقاومت ملت ایران تغییر داد.
وفایی تأکید کرد: مناسبت‌هایی چون سوم خرداد و آزاد‌سازی خرمشهر چراغ آینده ما هستند، اگر بتوانیم مجاهدت‌هایی که برای ماندگار شدن این حماسه‌ها را در راهی که طی می‌کنیم به کار بگیریم برایمان اثر‌بخش خواهد بود و در غیر اینصورت فایده‌ای ندارد.
وی همچنین به هجمه‌های بی‌سابقه علیه خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان اشاره کرد و گفت: طبق طراحی‌های دشمن این تخریب‌ها انجام شده و هر روز به شدت آن افزوده می‌شود و در واقع دشمن کسانی را نشانه گرفته که به فکر مردم و کشور بوده‌اند و اینها در واقع از جنس مردم هستند. حق مدافعان اصلی انقلاب این حجم از تخریب‌ها نیست، متأسفانه باب حملات به رزمندگان اسلام باز شده و باید سعی کنیم به عنوان یک ندا و صدای هرچند ضعیف در برابر ارزش‌های انقلاب به پا خیزیم و هوشیار باشیم.

انتهای پیام

captcha