فراخوان فیلم 114 ثانیه‌ای «مبین» در نمایشگاه قرآن اعلام شد
کد خبر: 3814368
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰

فراخوان فیلم 114 ثانیه‌ای «مبین» در نمایشگاه قرآن اعلام شد

گروه هنر ــ نشست خبری جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین عصر روزگذشته در نمایشگاه قرآن برگزار و طی آن جزئیات این جشنواره فرهنگی ـ هنری تشریح شد.

فراخوان فیلم 114 ثانیه‌ای «مبین» در نمایشگاه قرآن اعلام شد / برگزاری در دو بخش

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست خبری جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین جمعه، 3 خردادماه، در حاشیه برپایی نمایشگاه بیست و هفتم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی، سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما، سیدمحمدجواد شوشتری، سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان و جواد نصیری، دبیر جشنواره، در غرفه خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

در این نشست خبری عرفاتی در سخنانی با اشاره به حمایت شبکه قرآن و معارف سیما از تولید محتوای قرآنی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های این شبکه تصویرسازی محتوایی است؛ دغدغه‌ای که وجود دارد این است که بتوانیم به معارف و سخنان معرفتی و تربیتی، ویژگی تصویری بدهیم که البته در این زمینه مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: به شدت از طرح‌هایی مانند جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای مبین استقبال می‌کنیم و امیدواریم این اقدام شروعی باشد برای حرکت به سمت تولید فیلم‌های بلند و تله‌فیلم.

عرفاتی با تأکید بر اینکه باید مسائل معرفتی در ساختار جذاب به مخاطب ارائه شود، گفت: از کارهای قابل طرح در رسانه ملی حمایت خواهیم کرد و حاضر هستیم براساس این طرح‌ها، برنامه سازی کنیم.

همچنین شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان، یکی از وظایف اصلی این سازمان را به‌روز کردن امکانات و ایده‌ها در خصوص نیازهای جامعه عنوان کرد و افزود: از آنجا که معتقدیم قرآن کتاب زندگی است و راه هدایت بشر به دست خود بشر با الهام از کلمات و آیات قرآن امکان‌پذیر است و با توجه به اتفاقاتی که در جامعه و دنیای مدرن افتاده، بتوانیم این کلام را بر روی ابزار و مؤلفه‌های جدید سوار کنیم.

وی با اشاره به اقدامات جدید و پیش روی سازمان قرآنی دانشگاهیان اظهار کرد: یکی از اقدامات جدید، برگزاری جشنواره فیلم 114 ثانیه‌ای است که مرکز چندرسانه‌ای این سازمان با نام مبین آن را اجرا خواهد کرد.

شوشتری با تشکر از شبکه قرآن و معارف سیما و سازمان بسیج مستضعفین به دلیل حمایت از برگزاری جشنواره فیلم مبین اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید درباره این جشنواره انجام دهیم این است که به سمت بین‌المللی کردن جشنواره حرکت کنیم و حتماً ادوار بعدی نیز داشته باشد.

وی همچنین اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان راه‌اندازی LMS و MLMS به منظور آموزش قرآن مجید از طریق فضای مجازی به زبان‌های مختلف است.

راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی سازمان قرآنی و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی از دیگر برنامه‌های آتی سازمان قرآنی دانشگاهیان است که از سوی شوشتری مطرح شد و گفت: مطالعات در این زمینه انجام شده و موافقت‌های ضمنی در این باره دریافت شده و امیدواریم در آینده این شبکه را راه‌اندازی و سرویس‌های بیشتری ارائه کنیم و حضور بهتری را در فضای مجازی داشته باشیم.

در بخش دیگری از نشست خبری جشنواره فیلم 114 ثانیه مبین، جواد نصیری در مورد برنامه‌های این جشنواره اظهار کرد: تیزر و آنونس این جشنواره از دو طریق شبکه مجازی و صداوسیما منتشر می‌شود که طی دو هفته آینده این اتفاق رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه 14 موضوع در حوزه قرآن، معارف و اهل بیت(ع) پیش‌بینی شده است، گفت: سبک زندگی، آموزه‌های اخلاقی، قصص قرآنی، ایثار و شهادت، سیمای پیامبر(ص)، نیکی به پدر و مادر، صله رحم، نماز و واجبات الهی، آثار و برکات نیکی در زندگی مردم، کسب روزی حلال، انفاق، جهاد، پوشش و عفاف، توجه به محیط زیست و آسیب‌های اجتماعی موضوعاتی است که برای این جشنواره پیش‌بینی شده و علاقه‌مندان می‌توانند موضوعات دیگری را در زمینه قرآن و عترت مورد توجه قرار دهند.

نصیری در مورد نحوه ارسال آثار گفت: بهترین و سریع‌ترین درگاه برای ارسال آثار سایت مرکز مبین به نشانی MOBINMEDIA.COM است که هم برای ثبت‌نام و هم برای ارسال آثار بخشی را در نظر گرفته است؛ همچنین رباتی طراحی خواهد شد که در فضای مجازی آثار را برای جشنواره ارسال کند؛ در سرویس جی میل و گوگل درایو نیز فضایی پیش‌بینی شده تا کاربران بتوانند آثار خود را ارسال کنند. تمامی آثار در صفحه اینستاگرام جشنواره و همچنین صفحه آپارات به نمایش درمی‌آید تا مورد بازدید قرار گیرد.

وی در مورد داوری آثار جشنواره فیلم مبین گفت: بخش داوری از سوی تعدادی از کارشناسان و صاحب‌نظران سرشناس صورت خواهد گرفت که در طول برگزاری جشنواره معرفی خواهند شد.

نصیری با بیان اینکه آثار در سه بخش داوری خواهد شد، اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در سه بخش فیلمبرداری با گوشی همراه، فیلم حرفه ای و بخش مردمی آثار خود را در معرض داوری قرار دهند.

دبیر جشنواره فیلم مبین در مورد بخش مردمی گفت: تمامی آثار در شبکه‌های مجازی و آپارات بارگذاری و سه اثر برتری که بیشترین بازدید مردمی را داشته باشند معرفی خواهند شد.

نصیری با اشاره به زمان‌بندی جشنواره نیز اظهار کرد: از امروز 3 خردادماه جشنواره آغاز به کار خواهد کرد و طی 10 روز آینده سایت جشنواره برای ثبت نام و ارسال آثار باز خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند به مدت دوماه آثار خود را در درگاه سایت بارگذاری کنند. حدود 20 روز نیز داوری آثار به طول می‌انجامد و نهایتاً در مهرماه مراسم اختتامیه و اعلام نتایج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

captcha