مهم‌ترین هدف دشمن از بین بردن پشتوانه مردمی نظام است
کد خبر: 3814344
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
آیت‌الله میرعمادی:

مهم‌ترین هدف دشمن از بین بردن پشتوانه مردمی نظام است

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه خرم‌آباد آمریکا را بزرگ‌ترین تروریست در جهان دانست و گفت: هدف دشمن شکستن مقاومت ملت ایران و گرفتن پشتوانه مردمی نظام است، اما این ملت برابر تهدیدها و فشارهای ابرقدرت‌ها تا آخر منسجم و متحد پای نظام و رهبری خواهند ماند .

میربه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر، با تسلیت شهادت حضرت امام علی(ع) شب‌های قدر را شب‌های آمرزش گناهان و استغفار به درگاه الهی دانست و گفت: انس با قرآن، اظهار عبودیت و بندگی خداوند متعال، نیایش و استغفار و کسب علم و دانش و معرفت و ارتباط با حضرت ولی‌عصر(عج) از بهترین اعمال لیالی قدر است.
وی با بیان این‌که روزها و شب‌های سرنوشت‌ساز، مهم، باارزش و بااهمیتی در پیش داریم که باید قدر این روزها و شب‌هایی که در پیش داریم را بدانیم، افزود: بر اساس آیات و روایات شب قدر از هزار ماه برتر است، شب قدر، شب دورود و سلام ملائکه بر مؤمنان است، شب قدر، شب تعیین مقدرات و سرنوشت انسان است، شب قدر، شب پیوند قرآن و ولایت است، شب قدر، شب آمرزش گناهان است.
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که در شب قدر پنج عمل باید انجام گیرد تا بتوانیم این شب را درک کنیم، ادامه داد: انس با قرآن اولین وظیفه است، دومین وظیفه ارتباط با امام زمان(عج) است، سومین وظیفه عبودیت و بندگی خدا با دعا، نیایش و نماز است، چهارمین وظیفه توبه و استغفار است و پنجمین وظیفه کسب علم، دانش و معرفت است.
امام علی(ع)؛ تجسم حق و حقیقت
وی با اشاره به این‌که شب قدر، شبی است که با خون شخصیتی آغشته شده که در دنیا نظیر ندارد، عنوان کرد: شب قدر، شب ضربت خوردن و شهادت امام علی(ع) است، کسی نتوانسته است که عظمت شب قدر را درک کند، امام علی(ع) تجسم حق و حقیقت است و علی(ع) حقیقت قرآن و معنویت است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با اشاره به سوم خرداد روز مقاومت و ایثار و روز فتح خرمشهر، گفت: سوم خرداد در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس مانند قله‌ای است که می‌درخشد، سوم خرداد سند ایستادگی ملت ایران در برابر دشمن است.
خطیب نمازجمعه خرم‌آباد اضافه کرد: رمز سوم خرداد مقاومت، ایستادگی، دفاع از دین، ارزش‌های دینی است، امروز هم ما باید مانند سوم خرداد ایستادگی کنیم، اگر آن روز دشمن در قالب نظامی میدان آمد، امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با دنبال این است که با تهدید و تحریم مقاومت ملت ایران را بشکند.
آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر این‌که رئیس‌جمهور آمریکا از ما می‌خواهد مقاومت خود را بشکنیم و تسلیم زورگویی‌های او شویم، عنوان کرد: امروز استکبار جهانی در مقابل ما آرایش تهاجمی گرفته است، این آرایش تهاجمی سه ضلع مثلث شوم است که ضلع اول آن فشار اقتصادی است، ضلع دوم آن فشار روانی و تبلیغاتی است و ضلع سوم فشار سیاسی است.
وی با بیان این‌که آمریکا غافل از این بوده که ملت ایران خدا را دارد، افزود: ملت ایران ۴۰ سال مقاومت کرده و امروز نیز ملت ایران در برابر تهدید و فشار سیاسی، تبلیغاتی و روانی دشمن منسجم است و پای انقلاب اسلامی تا آخر ایستاده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: ما باید در مقابل جبهه تهاجمی دشمن آرایش انقلابی با محوریت جهادی بگیریم، باید در مقام عمل مدیریت جهادی داشته باشیم، در هشت سال دفاع مقدس آرایش نظامی بر پایه ایستادگی داشتیم، بسیج، ارتش، نیروهای نظامی در هشت سال دفاع مقدس انقلابی و جهادی عمل کردند و موفق شدیم.
آمریکا؛ بزرگ‌ترین تروریست در جهان
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد آمریکا را بزرگ‌ترین تروریست در جهان عنوان کرد و گفت: هدف دشمن شکستن مقاومت ملت ایران و گرفتن پشتوانه مردمی نظام است، اما این هدف را به گور خواهند برد و این ملت در برابر تهدیدها و فشارهای ابرقدرت‌ها تا آخر منسجم و متحد پای نظام و رهبری خواهند ماند .
آیت‌الله میرعمادی گفت: در حادثه سیل لرستان مردم، نیروهای مسلح، نیروهای جهادی و انقلابی پای‌ کار آمدند، جهادی و انقلابی عمل کردند، سپاه به‌حکم مقام معظم رهبری وارد ماجرای سیل شده است و بر اساس تکلیف عمل کرد، نقاط قوت را می‌بیند و نقاط ضعف را متذکر می‌شود، نباید ما با تذکر نقاط ضعف برآشفته شویم و جبهه بگیریم، ما باید به‌دنبال برطرف کردن ضعف‌ها باشیم.
امام‌ جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: مشکل اصلی مردم، مشکل معیشت است، گرانی‌ها فشار عجیبی بر مردم وارد کرده است، آیا مسئولان می‌دانند بر طبقات متوسط و ضعیف چه می‌گذرد؟ اگر می‌دانند مشکلات را برطرف کنند، چه کسی ارز دولتی را می‌گیرد و کالا را وارد نمی‌کند؟ این ارز دولتی را چه کسی و چگونه می‌گیرد؟ از مردم کاری برنمی‌آید، دولت ابزار مختلفی دارد که می‌تواند کنترل کند، کنترل کنید، ما از دولت می‌خواهیم نسبت به حل مشکل اقتصادی و معیشتی مردم اقدام انقلابی و تصمیم قاطع بگیرد تا دیگر بیشتر از این مردم تحت‌فشار نباشند.

انتهای پیام

captcha