مجلس برای رفع مشکلات مردم چاره‌اندیشی کند
کد خبر: 3814311
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

مجلس برای رفع مشکلات مردم چاره‌اندیشی کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کمتر از یک سال از عمر مجلس دوره دهم باقی مانده است گفت: مجلس با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد باید با وضع قوانین بازدارنده با فساد مبارزه و برای رفع مشکلات مردم چاره‌اندیشی کند.

مجلس برای رفع مشکلات مردم چاره اندیشی کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی‌آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، سوم خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره عقب نشینی ترامپ از لفاظی‌ها و تهدیدهای گستاخانه علیه ملت ایران گفت: عدول ترامپ از مواضع خصمانه خود در سایه تدابیری رهبری و روحیه مقاومت ملت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ترامپ در چرخش مواضع آشکاری خود در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی اعلام کرده که خواهان رویارویی نظامی با ایران نیست و حتی به نقل از منابع آگاه و موثق دیپلمات‌های ارتش و دولت ترامپ تلاش‌های خود را در این زمینه در جستجوی راههایی برای کاستن این تنش‌هاست.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به حملات موشکی و پهبادی رژیم صهیونیستی علیه سوریه گفت: هرچند محور مقاومت در برابر این حملات خویشتن داری کرده است اما به سران این رژیم غاصب هشدار می‌دهیم تدوام هر گونه ماجرا جویی به ضرر آنها تمام خواهد شد.

آل‌هاشم ادامه داد: البته مقامات رژیم صهیونیستی درصدد بودند تا موضوع تهدیدات آمریکا علیه کشور را نیز به ماجراجویی تبدیل کنند و به تبع آن آمریکا را علیه ایران تحریک و ترغیب به جنگ کنند که الحمدالله تاکنون محور مقاومت در مقابل این حرکات از سوی این رژیم ایستاده و جنگ را را به ضرر آمریکا دانسته‌اند. 

خطیب جمعه تبریز به آزادسازی خرمشهر اشاره کرده و گفت: دشمن با هدف نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تجزیه کشور، جنگ تحمیلی را شروع کرده و خرمشهر را به اسارت گرفت ولی بعد از مدتی این شهر با عملیات بیت‌المقدس آزاد شد و به راستی که خداوند خرمشهر را آزاد کرد.

وی افزود: بیش از سه دهه از آغاز جنگ تحمیلی گذشته است ولی متاسفانه به خوبی و در شان دفاع مقدس و دلاوری ایثارگران نتوانسته‌ایم آن را به نسل جدید معرفی کنیم.

امام جمعه تبریز بیان کرد: هویت نسل جدید با ایثارگری و دفاع مقدس گره خورده است و برای اینکه راه آنها را طی کنیم باید مسیر شهدا برای جوانان امروز تبیین شود.

آل‌هاشم در ادامه با بیان اینکه کمتر از یک سال از عمر مجلس دوره دهم باقی مانده است گفت: مجلس با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد باید با وضع قوانین بازدارنده با فساد مبارزه و برای رفع مشکلات مردم چاره اندیشی کند.

وی با تاکید بر اینکه قوانین بازدارنده از افزایش قیمت‌های افسار گسیخته جلوگیری می‌کند، افزود: در همین شهر تبریز به دلیل عدم نظارت و کنترل قیمت ها مغازه به مغازه فرق دارد و مردم در تنگنا و فشارهای اقتصادی و معیشتی هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با بیان فضیلت‌های شب‌های قدر گفت: در یکی از شب‌های قدر قرآن کریم بر قلب مقدس پیامبر اکرم (ص) نازل شده و براساس ایات سوره قدر ، این شب برتر از هزار ماه است.

وی ادامه داد: مقدرّات یک ساله انسان در شب‌های قدر پایه ریزی می‌شود که اگر مومنان این شب‌ها را گرامی بدارند و اعمال عبادی خالصانه انجام دهند بسیاری از مشکلات روحی و معنوی جامعه حل می‌شود.

آل‌هاشم با اشاره به حضور گسترده جوانان در مراسم شب‌های قدر گفت: در این شب‌های عزیز، مساجد، مصلی‌ها و اماکن مقدس مملو حضور جوانان مومن و انقلابی خواهد بود که با استفاده از این فرصت در جهت درک حیات معنوی خود شب زنده داری و اعتکاف می‌کنند.

وی اضافه کرد: این شب ها به قدری جایگاه والایی دارد که ائمه معصومین(ع) از آن بعنوان قلب ماه رمضان و سرور همه شب ها یاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: شب های قدر از غروب آفتاب تا طلوع صبح زمان گسترده شدن خیمه الهی است.

انتهای پیام

captcha