دلیل تمام عبادات، رسیدن به تقواست
کد خبر: 3814081
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

دلیل تمام عبادات، رسیدن به تقواست

گروه اجتماعی - مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی گفت: دلیل تمام عبادات، رسیدن به تقواست، تقوا همان سپر است، ما با روزه گرفتن به نقطه‌ای میرسیم که سپری در مقابل هواهای نفسانی ایجاد می‌شود.

دلیل تمام عبادات، رسیدن به تقواست

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فعال‌آذر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲ خرداد ماه، در نشست تخصصی آیین روزه‌داری در فرهنگ اقوام و ادیان، اظهار کرد: قانونگذار کسی است که از تمامی نیازهای انسان مطلع بوده و براساس آن نیازها، قانون وضع کند.
وی با اشاره به اینکه خداوند از تمامی نیازهای ما اطلاع داشته و براساس این اطلاعات، قانون وضع کرده است، ادامه داد: یکی از مواردی که قوانین الهی را جز قانون‌های برتر قرار داده، این است که اگر قانونگذار بخواهد قانونی وضع کند که به سعادت بشر بینجامد، نباید به فکر نفع و ضرر خودش باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فعال‌آذر افزود: تنها موجودی که وقتی قانون وضع می‌کند، نفع و ضرر خود را درنظر نمی‌گیرد، ذات باری‌تعالی است، زیرا هیچکس نمی‌تواند به خداوند آسیبی برساند.
وی یادآور شد: برخی قوانین که در کشورهای غربی که وضع می‌شوند، با فطرت انسان و معارف الهی سازگار نیستند که از آن موارد می‌توان به سقط جنین اشاره کرد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: دلیل تمام عبادات، رسیدن به تقواست، تقوا همان سپر است، ما با روزه گرفتن به نقطه‌ای میرسیم که سپری در مقابل هواهای نفسانی ایجاد می‌شود.
انتهای پیام

captcha