برگزاری کنفرانس مشترک تقریب در ایران و عراق
کد خبر: 3813945
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷

برگزاری کنفرانس مشترک تقریب در ایران و عراق

گروه بین‌الملل ــ با امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه‌های مذاهب اسلامی و امام کاظم(ع) مقرر شد که کنفرانسی به صورت مشترک با موضوع تقریب در دو کشور برگزار شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی؛ رؤسای دو دانشگاه امام کاظم و مذاهب اسلامی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند؛ برگزاری کنفرانس مشترک سالیانه با موضوع تقریب بین دو دانشگاه از جمله موضوعات مطرح در این دیدار بود که دو طرف در این باره به توافق رسیدند.

حجت‌الاسلام محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه با حضور در دانشگاه جامع امام کاظم(ع) در بغداد ضمن دیدار با رئیس این دانشگاه، زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری‌ مشترک را بررسی کرده و تفاهم‌نامه‌ همکاری را به امضاء رساندند.

غنی المحمد، رئیس دانشگاه امام کاظم (ع) با استقبال و ابراز خرسندی از این دیدار و حضور هیئت دانشگاهی مذاهب اسلامی ایران در عراق گفت: دانشگاه امام کاظم وابسته به دیوان وقف شیعی در عراق است و توانسته در دانشکده‌های مختلف فعالیت‌های علمی خود را شروع کند و امروزه مورد استقبال جوانان عراقی واقع شده و دارای شعب مختلف در شهرهای مختلف عراق است.

وی افزود: این دانشگاه با کشورهای مختلف دنیا در چهار قاره ارتباطات و تعاملات علمی دارد و از اینکه با دانشگاه مذاهب اسلامی نیز وارد همکاری می‌شود بسیار خرسند هستیم.

برگزاری کنفرانس مشترک با موضوع تقریب در ایران و عراق

رئیس دانشگاه امام کاظم بغداد با اشاره به این که فعالیت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی برجسته و قابل الگوبرداری و مهم است، زمینه‌های علمی- آموزشی و پژوهشی را به منظور همکاری مشترک برشمرد.

مختاری نیز به ظرفیت‌های بالای دانشگاه مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروزه دانشگاه‌های مهم در کشورهای مختلف دنیا علاقه‌مند به همکاری با دانشگاه مذاهب اسلامی هستند و ما با کشورهای مختلف تفاهم‌نامه همکاری داریم و از ملیت‌های مختلفی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد تنوع ملیتی در کنار تنوع مذهبی و فرهنگی این دانشگاه را متمایز کرده است.

وی دانشگاه مذاهب اسلامی را مورد توجه مقام معظم رهبری عنوان کرد که باید خود را در شمار دانشگاه‌های برتر دنیا نشان دهد.

برگزاری کنفرانس مشترک سالیانه با موضوع تقریب بین دو دانشگاه مذاهب اسلامی و امام کاظم(ع) بغداد و همچنین برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و پژوهش‌های مشترک، مورد تأکید و توافق طرفین قرار گرفت.

در پایان این دیدار، تفاهم‌نامه همکاری به امضای رؤسای دانشگاه مذاهب اسلامی و دانشکده الکاظمیه رسید و غنی المحمد با اهدای نشان دانشگاه امام کاظم(ع) از مختاری تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام

captcha