روابط عمومی‌ها تسهیل‌گر دسترسی خبرنگاران به دستگاه‌ها هستند
کد خبر: 3813864
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

روابط عمومی‌ها تسهیل‌گر دسترسی خبرنگاران به دستگاه‌ها هستند

گروه اجتماعی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: روابط عمومی‌ها تسهیل‌گر دسترسی خبرنگاران با اداره مربوطه هستند، اگر این اتفاق رخ نمی‌دهد یعنی کار روابط عمومی اشکال دارد و از دوستان روابط عمومی خواستارم اشکال را رفع کنند.

روابط عمومی‌ها تسهیل‌گر دسترسی خبرنگاران به دستگاه‌ها هستند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز، اول خرداد در نشست مشترک روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی با اصحاب رسانه که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، خطاب به خبرنگاران گفت: اخبار منتشر شده حاوی صحت، دقت و سرعت باشد و قطعا روابط عمومی‌ها هم همین انتظار را از خبرنگاران دارند.
وی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها با اصحاب رسانه همکاری خوبی داشته باشند و آنان را با الفاظی همچون وقت ندارم، بعدا تماس می‌گیرم و با دفتر من هماهنگ کنید از سر خود باز نکنند، روابط عمومی‌ها با رسانه راحت‌تر ارتباط برقرار کنند. روابط عمومی‌ها تسهیل‌گر دسترسی خبرنگاران با اداره مربوطه هستند، اگر این اتفاق رخ نمی‌دهد یعنی کار روابط عمومی اشکال دارد و از دوستان روابط عمومی خواستارم اشکال را رفع کنند.
اکرمی با اشاره به نظر خبرنگاران که اذعان می‌دارند ما روابط عمومی اداره نیستیم که هرچه روابط عمومی آن اداره در نظر دارد مرقوم شود، اظهار کرد: این نظر کاملا پذیرفتنی است، خبرنگاران باید آزاد باشند اما اخلاق حرفه‌ای خبرنگاری حکم می‌کند که واقعیت‌ها را نشر دهند، نه آنچه ما می‌گوییم، اگر خبرنگار آنچه را که ما می‌گوییم بنویسد یعنی خبرنگار کارمند ما است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی اضافه کرد: بنده با منشور جامع اطلاع‌رسانی موافق هستم، اگر روابط عمومی استانداری، خبرنگاران و دیگر روابط عمومی‌ها منشوری را تدوین کنند این منشور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.
وی بابیان این نکته که روابط عمومی‌ها اگر خبرنگاران را جهت اطلاع‌رسانی صرفا به سایت اداره ارجاع می‌دهند پذیرفتنی نیست، گفت: اگر قرار بود خبرنگاران به سایت مراجعه کنند نیازی ندارد به شما و ادارات مراجعه کنند، لذا باید خبرنگاری که به روابط عمومی مراجعه می‌کند مورد احترام واقع شود.
اکرمی تصریح کرد: خبرنگاران در نظر داشته باشند تصویری که از استان مرکزی ارائه می‌دهید تصویری مناسب باشد، خواهش بنده از خبرنگاران این است که دیدی مناسب از استان در افکار عمومی ترسیم کنید. اگر تصویر افکار عمومی از استان نامناسب باشد همه متفرق می‌شوند.
این مقام مسئول تبدیل رسانه به پایگاه لجستیک برای احزاب و خبرفروشی و .. را ناشی از دور بودن رسانه با دستگاه‌ها بیان کرد و افزود: اگر بستر گفت‌و‌گوهای لازم صورت پذیرد بسیاری از این سوءتفاهم‌ها رفع می‌شود، امروز بیش از هر زمان دیگری به گفت‌و‌گوهای سازنده و در قالب چارچوب نیاز داریم، گفت‌و‌گو باید دارای خروجی مناسب باشد. بین خبرنگاران و روابط عمومی‌ها نیاز به گفت‌و‌گوهای منتج به نتیجه مطلوب وجود دارد.
وی ادامه داد: گفت‌و‌گوهای سازنده بین روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه در طول سال در قالب برنامه منظم ارائه شود نشست‌ها تنها به هفته روابط عمومی و روز خبرنگار خلاصه نشود نشست‌ها می‌شود به صورت موضوعی، منظم و دسته‌بندی شده ارائه شود.
اکرمی به گرانی کاغذ و وضعیت مطبوعات نیز اشاره کرد و افزود: حمایت از رسانه‌های مکتوب ضروری است، حتی کشورهای توسعه‌یافته با اینکه دارای فضای مجازی بسیار فعال هستند اما روزنامه‌ها همچنان چاپ شده و مورد مطالعه عموم مردم قرار می‌دهند. همه از مشکلات مالی خبر داریم اما حمایت از روزنامه‌ها را مهم تلقی کنید، روابط عمومی‌ها مدافع خرید روزنامه‌ها باشند، روابط عمومی استانداری رصد کنند تا اولین قربانیان بی‌پولی نشریات مکتوب نباشند، خبرنگاران به سمتی حرکت کنند تا نشریات جذاب‌تر با محتویات حرفه‌ای‌تر در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرند.
وی به جابه‌جایی و رفت و آمد بین خبرنگاران نیز اشاره کرد و افزود: مطمئن باشید اگر خبرنگاری از لحاظ مالی تأمین باشد به هیچ عنوان جابه‌جا نمی‌شود، فراموش نکنید خبرنگاران واقعاً در سخت‌ترین شرایط به فعالیت خود ادامه می‌دهند، وظیفه بنده و شما روابط عمومی‌ها حمایت از خبرنگاران است؛ چراکه دریافتی آنان کرایه تاکسی آنان را تأمین نمی‌کند.
اکرمی از برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیران کل، روابط عمومی‌ها و اصحاب رسانه خبرداد و گفت: باید نحوه تعامل روابط عمومی‌ها با خبرنگاران رتبه‌بندی شود، روابط عمومی‌ای که تعامل مناسب با خبرنگار ندارد نمی‌توان نام او را روابط عمومی گذارد. تشکیل کمیته رسانه‌ای را نیز توسط روابط عمومی استانداری پیگیری شود.
وی اظهار کرد: فراموش نکنید روابط عمومی‌ها و خبرنگاران در دو گروه مقابل هم نیستند بلکه آنان در کنار هم بوده و کار مشترک انجام می‌دهند؛ لذا هم‌پوشانی از ضروریات محسوب می‌شود. همچنین دولت در استان شما روابط عمومی‌ها هستید لذا خیلی دنبال مسائل کلان نباشید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه اخبار محرمانه و پنهان از مردم بسیار کم و انگشت شمار است، اضافه کرد: جز اخبار شورای تأمین حتی اخبار امنیتی را پس از عادی شدن شرایط می‌توان در اختیار عموم گذارد؛ لذا از دوستان روابط عمومی تقاضا دارم با موضوع فعال‌تر برخورد کنند، اخبار دقیق در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار اصحاب رسانه گذارده شود.
به گزارش ایکنا، مرتضی سورانه، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک نیز در این جلسه گفت: شهر اراک به دلیل مهاجر‌پذیر بودن دچار گسست‌های اجتماعی و قومی یا تخریب‌گرایی در برخی لای‌ها شده است که این مهم در جنبه فرهنگی آثار و تبعات سوء و مخربی دارد.
وی یکی از راهکارهای جلوگیری از خودزنی‌ها و خود‌حقیربینی را تقویت عُلقه‌های فرهنگی، معرفی مفاخر و وجود مواریث فرهنگی مهم شهر دانست و اظهار کرد: 28 مهر روز به صدارت رسیدن امیرکبیر به عنوان روز فرهنگ اراک نامگذاری شده است.
سورانه به تولید سرودی فاخر هم‌وزن سرود جمهوری اسلامی تحت عنوان سرود اراک اشاره کرد و افزود: این سرود می‌تواند به مردم تکرار فضیلت‌های انسانی و فرهنگی را یادآوری کند، همچنین از روابط عمومی‌ها و خبرنگاران به عنوان انسجام‌دهندگان فرهنگی شهر هستند که با وجود این دو گروه می‌توان روی داشته‌ها و مفاخر اراک و فضیلت‌های انسانی و فرهنگی اقدامات بیشتری صورت داد.
انتهای پیام

captcha