قاتل جنگل‌های بلوط لرستان به دام افتاد
کد خبر: 3813716
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰

قاتل جنگل‌های بلوط لرستان به دام افتاد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از دستگیری قاتلان جنگل در منطقه کرکی شهرستان پلدختر خبر داد.

قاتل جنگل‌های بلوط لرستان به دام افتادبه گزارش ایکنا از لرستان، شیرزاد نجفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان امروز، یکم خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی گزارش‌های مردمی مبنی‌ بر قطع درختان بلوط در منطقه کُرکی پلدختر، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان به محل اعزام شدند که پس از عزیمت، مشاهده شد که افراد سودجو با استفاده از اره برقی مشغول قطع درختان جنگلی هستند.
وی با بیان این‌که افراد متخلف با دیدن ماموران منابع طبیعی اقدام به فرار به کوه‌های اطراف کردند، اضافه کرد: در این عملیات کارکنان منابع طبیعی توانستند متخلفان را دستگیر و آلات و ادوات آن‌ها اعم‌از یک دستگاه نیسان پُر از درخت قطع شده، اره برقی و تبر را توقیف و با تشکیل پرونده، تحویل مقامات قضایی دهند.
نجفی ضمن هشدار جدی به متخلفان و قاچاقچیان چوب، ادامه داد: در برخورد با سودجویان و کسانی‌که با قطع درختان اقدام به تخریب عرصه‌های جنگلی می‌کنند قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان، حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه همگانی دانست و افزود: شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به گزارش‌های مردمی در زمینه هرگونه تخلف در عرصه‌های ملی است.

انتهای پیام

captcha